کد خبر: ۸۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفا آنلاین>سلامت جنسی>جالب است بدانید اگرچه سرطان تخمدان از سرطان سینه و روده رایج‌تر نیست اما می‌تواند مرگبارتر از آن‌ها باشد.
به گزارش شفا آنلاین، که هر سال 22 هزار زن با این سرطان در ایالات متحده تشخیص داده می‌شوند و 14 هزار نفر از آن‌ها بر اثر این بیماری می‌میرند.
 
علائم این سرطان تا مراحل پیشرفته اغلب ممکن است پنهان بماند. در امر پیشگیری از سرطان تخمدان باید دانست برخی خطرات آن خارج از کنترل هستند و از برخی دیگر می‌توان جلوگیری کرد.
خطرات غیر قابل کنترل از این قرارند: سن، بلوغ زودرس و یائسگی دیر رس، ژن.
 
و اما خطرات قابل کنترل:
 
قرص‌های ضد بارداری: مصرف این قرص‌ها برای 5 سال یا بیشتر می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را به اندازه 50 درصد افزایش دهد.
 
بارداری: جالب است بدانید با بدنیا آمدن اولین فرزند شما خود را از ابتلا به سرطان تخمدان محافظت کرده‌اید. علاوه بر این زنانی که زیر سن 26 سال باردار شده‌اند، نیز در معرض خطر کمتر ابتلا به این سرطان هستند البته شانس ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که اولین بارداری‌شان بعد از 35 سالگی بوده، بیشتر است.
 
هورمون درمانی جایگزین: برخی زنان در دوران یائسگی برای از بین بردن علائم گر گرفتگی و ... از هورمون درمانی جایگزین از قبیل استروژن استفاده می‌کنند. در مورد این نوع درمان باید با پزشک مشورت کرد چون شانس ابتلا به سرطان سینه و تخمدان را افزایش می‌دهد.
 
رژیم غذایی: اگرچه ارتباط بین سرطان تخمدان و رژیم غذایی هنوز بحث برانگیز است، اما شواهدی وجود دارد که رژیم غذایی حاوی گوشت‌های چرب و پردازش شده ممکن است شانس ابتلا به این سرطان را افزایش دهد. یک رژیم غذایی حاوی سبزی، و گوشت کمتر شانس ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می‌دهد.
 
سیگار: استعمال دخانیات شانس ابتلا به سرطان‌های مختلف را بالا می‌برد. سرطان تخمدان یکی از این سرطان‌ها است. همچنین یک نوع نادر از سرطان تخمدان به نام تومورهای موسینوس تخمدان با استعمال دخانیات در ارتباط است.شفاف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: