کد خبر: ۸۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>سلامت>معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: برای افزايش كيفيت خدمات پرستارب ۶۳۰۰ بخش از بيمارستان‌ها در ۵۶۶ بيمارستان، فضای استراحتگاهی و امكانات اوليه پرستاری مستقر شود.
به گزارش شفا آنلاین،دكتر علي ماهر روز دوشنبه در همايش نكوداشت مجريان برتر برنامه ارتقاء كيفيت خدمات هتلينگ، گفت: با توجه به اينكه ۱۶ ماه از زمان اجرای طرح تحول سلامت در كشور می گذرد و نیز حجم بالای كار در این حوزه، بخش اول این اتفاق بسيار بزرگ صورت گرفته که اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

وی از ارسال ۲۵۸ دقيقه فيلم، ۴۸۵۱ قطعه عكس و ۵۲۵ نفر ساعت وقت براي انتخاب مجريان برتر خبر داد و گفت: در اين روند آثار  ۴۵ دانشگاه و دانشكده علوم پزشکی مورد بررسي قرار گرفت.

ماهر با اشاره به آغاز طرح ارتقاء كيفيت خدمات هتلينگ از دی ماه ۹۲، گفت: از اين زمان تاكنون دستورالعمل اصلي و سپس شيوه‌نامه اجرايي برنامه استخراج  و از ۱۵ ارديبهشت به دستور وزير بهداشت ابلاغ شد.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت یادآور شد: اجراي برنامه ارتقاء كيفيت خدمات هتلينگ از جمله بهسازي ساختمان و تأسيسات بيمارستان، اقلام، تجهيزات و نيروي انساني با همكاري معاونت توسعه، دفتر منابع فيزيكي انجام شده است و هيئت امناي صرفه‌ جویی ارزي در خريد تجهيزات به ما كمک كردند.

به گفته ماهر، براي رونق اقتصاد داخلي در خريد اين تجهيزات بر خرید از توليدات داخلي كشور تاکید شده است.

وی با اشاره به اينكه در بررسي‌هاي انجام شده در فاز اول برنامه، ارتقاء سامانه خوداظهاری مراكز راه‌اندازی شد، گفت: در اين سامانه مراكز تجهيزات و فضای مورد نياز جهت نوسازی و اقلام را در سامانه پر كردند.

ماهر افزود: جهت راستي آزمايي اين برنامه ۲۴ تيم به دانشگاه‌ها اعزام شدند و در مدت ۴۰ روز ۵۵۳ بيمارستان مورد ارزيابي قرار گرفتند.

به گفته وی، هر تيم شامل ۷ نفر بوده و ۱۰ ناظر ستادي نيز تيم‌ها را حمايت مي‌كردند كه با توجه به بازديدهاي به عمل آمده متوجه شديم تعدادي از اين بيمارستان‌ها نياز به تعمير و تجهيز دارند.

معاون فني معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: اولين مرحله تخصيص اعتبار برنامه ارتقاء در مرداد ۹۳ انجام شد و با توجه به نياز بيمارستان‌ها به تجهيز و تعمیر، ۲۰ درصد اعتبارات به طور يكسان به همه داده شد.

وی مهمترين نياز بيمارستان‌ها را نبود اقلام استاندارد مانند تشک، يخچال، تلويزيون، ميز، برانكارد، تخت مراقبت ويژه و لاكر نام برد كه طي يك مناقصه با يك سوم قيمت فروش شركت‌ها خريداري شد.

ماهر با بيان اينكه نقاط محروم در اولويت برنامه ارتقا قرار داشتند، خاطرنشان كرد: بخشی از اين مرحله اجرا شده و اكنون طرح‌هاي بزرگتر نيز در برنامه ارتقاء قرار دارند.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت توجه به كرامت انساني را مهمترين هدف برنامه ارتقا عنوان كرد و گفت: در اين برنامه تلاش شده خدمات قابل قبولي كه رضايت بيماران را در پي داشته باشد ارائه شود.

وي درباه وضعيت پرستاران در برنامه ارتقاء خدمات هتلینگ، گفت: بخشي از نیاز اين بخش از طريق نيروهای شركتي جذب می شوند و دفتر منابع انساني وزارت بهداشت با سازمان برنامه‌ريزي براي جذب پرستاران در حال مذاكره است. ضمن اينكه براي افزايش كيفيت خدمات پرستاري ۶۳۰۰ بخش از بيمارستان‌ها در ۵۶۶ بيمارستان، فضاي استراحتگاهي و امكانات اوليه پرستاري مستقر شود.

ماهر در پايان اجراي كامل برنامه ارتقا را نيازمند صبوري دانست و با اشاره به اينكه اين برنامه تاكنون ۸۵ درصد رضايت مردم را به همراه داشته اظهار داشت: آنچه مهم است حفظ رضايتمندی  ۸۵ درصدي مردم است تا شاهد لبخند بيماران با وجود كمبودها باشيم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: