کد خبر: ۸۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>سلامت>تفاهم نامه همکاری میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور در راستای استفاده از بسترهای موجود و ارتقاء و ساماندهی آموزش متخصصین پزشکی قانونی کشور منعقد شد.
به گزارش شفا آنلاین،در جلسه ای که در روز گذشته در دفتر معاونت آموزشی وزارت بهداشت تشکیل شد، تفاهم نامه همکاری در زمینه ساماندهی آموزش پزشکی قانونی فی مابین دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دکتر احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور منعقد شد.

 بر اساس این گزارش ،معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه ظرفیت های بالقوه ای را برای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی قانونی و بهره مندی از توان دانش آموختگان این رشته در بخش های مربوطه فراهم می آورد، گفت: جلسات متعدی فی مابین معاونت آموزشی وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی جهت تدوین این تفاهم نامه تشکیل شده و تعامل مناسبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
 
دکتر لاریجانی  بر لزوم پیگیری مفاد تفاهم نامه از طریق نمایندگان طرفین تاکید کرد و گفت :هدفمند کردن آموزش پزشکی قانونی باتوجه به نیازهای کشور از اهداف اصلی این تفاهم نامه می باشد. 
معاون آموزشی وزارت بهداشت برگزاری سمینارها و همایش های مشترک،‌ ساماندهی درس آناتومی در آموزش پزشکی و بررسی مسائل اخلاقی مربوطه و آموزش اتوپسی(نمونه گیری از جسد) را از زمینه های کاری برشمرد که پیرو انعقاد این تفاهم می تواند در خصوص آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی  لزوم بازبینی کوریکولوم های آموزشی در رشته های علوم پزشکی اعم از عمومی و تخصصی و برنامه ریزی جهت استفاده از سالن های تشریح سازمان پزشکی قانونی را ضروری برشمرد و گفت :تفاهم نامه منعقده جهت اجرا، طی نامه ای به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت :کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور در قالب تفاهم نامه منعقده و مطابق با خط مشی های کمیته مشترک دو طرف، از طریق هماهنگی با مراکز پزشکی قانونی مستقر در استان های کشوربه برنامه ریزی جهت اجرایی سازی این تفاهم نامه اقدام خواهند کرد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه صحت اجرای این تفاهم نامه از طریق نمایندگان طرفین پیگیری می شود،افزود: همکاری اثربخش در این زمینه موجبات اعتلای آموزش علوم پزشکی و همچنین رفع نیازهای کشور در حوزه پزشکی قانونی را فراهم می نماید.
 
فراهم آوردن تسهیلات برای فعالیت فارغ التحصیلان رشته پزشکی قانونی  
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه ،فراهم آوردن تسهیلات جهت فعالیت حرفه ای فارغ التحصیلان رشته پزشکی قانونی را از وظایف سازمان پزشکی قانونی کشور برشمرد و اظهار داشت: زمینه های خوبی برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی در پزشکی قانونی فراهم است که می تواند در قالب این تفاهم نامه مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر شجاعی  تصریح کرد: در ساماندهی جدید مراکز پزشکی قانونی استان ها تجهیزات آموزشی در کلیه این مراکز تعبیه شده که می تواند توسط وزارت بهداشت مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی برگزاری دوره های عملی اتوپسی (نمونه گیری از جسد) در مراکز پزشکی قانونی برای دانشجویان در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور را از جمله برنامه های ضروری برای کمک به ارتقاء آموزش علوم پزشکی بیان نمود.

گفتنی است ؛ این جلسه  با حضور دکتر محمود خدادوست ،معاون طب سنتی وزارت بهداشت، دکتر ادیب زاده معاون آموزش و پژوهش و دکتر قره، مدیرکل آموزش سازمان پزشکی قانونی، دکتر حمید اکبری، قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر طاهره چنگیز ،دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی،‌دکتر جمشید حاجتی ،دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دکتر امیراحمد اخوان ،معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد و کلیات تفاهم نامه توسط طرفین مورد بررسی و تایید قرار گرفت. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: