کد خبر: ۸۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >سمینار یکروزه "آندومتریوز" با هدف بررسی پیامدهای ناشی از این بیماری از جمله ناباروری پنجشنبه 7 آبان ماه در سالن همایش های بیمارستان صارم برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر ابوطالب صارمی دبیر علمی این سمینار با اعلام خبر فوق گفت: از آنجا که این بیماری طی سال های اخیر در جامعه شیوع گسترده ای پیدا کرده است، این سمینار با هدف آشنایی متخصصان با آخرین دستاوردهای علمی در ارتباط با آندومتریوز و کاهش عوارض این بیماری برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح علمی و آموزشی متخصصان زنان و زایمان در ارتباط با آندومتریوز هدف اصلی این سمینار یک روزه است، تصریح کرد: شیوع آندومتریوز در مطالعات مختلف از 9 تا 50 درصد گزارش شده است.
دکتر صارمی تصریح کرد: آنچه که مسلم است، این بیماری با مکانیسم های مختلف می تواند، سبب کاهش باروری و ایجاد نازایی شود.
وی از تغییر سبک زندگی و آلاینده های محیطی به عنوان عوامل شیوع آندومتریوز طی سال های اخیر نام برد و گفت:ابتلا به این بیماری که با دردهای شدیدی هم همراه است، سبب کاهش کیفیت زندگی می شود که بسته به شدت بیماری می توان با درمان های دارویی و در صورت نیاز با جراحی که عموما به کمک لاپاراسکوپ انجام می شود و یا ترکیبی از دو روش، نسبت به درمان بیماران اقدام کرد.
دبیر علمی سمینار یکروزه آندومتریوز یادآور شد: در این سمینار، متخصصان زنان و زایمان می توانند با آخرین روش های درمانی این رشته آشنا شوند.

وی گفت: مقدمه اي بر آندومتريوز و نماي پاتولوژيك، اپي ژنتيك و اندومتريوز، ايمونولوژي و علائم باليني، تشخيص و درمان اندومتريوز و كيفيت زندگي مبتلايان به این بیماری از جمله مباحثی است که قرار است در این سمینار مورد بحث و هم اندیشی متخصصان قرار گیرد.
دکتر صارمی ادامه داد: متخصصان زنان و زایمان از مخاطبان اصلی این سمینار یک روزه هستند.
علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی Ircme.ir مراجعه کرده و یا با
شماره تلفن 44670883 تماس بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: