کد خبر: ۸۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
عضو هیات مدیره انجمن روانپزشکان کشور در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان گفت: به طور کلی ما هیچ بیماری روانی خطرناکی در ایران و کشورهای دنیا نداریم. بلکه خطرات جامعه را افرادی ازقبیل اختلاس کنندگان ایجاد می کنند که در ظاهر بیماری روانی ندارند اما به خاطر ضعف های شخصیتی حریص و متجاوز هستند و برای دیگران حقی قائل نیستند و خودشان را بر همه مقدم می دانند.

دکتر فربد فدائی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: واقعیت امر اینستکه ما چیزی به نام انگ بیماری روانی یا داغ ننگ داریم که متأسفانه انسان تمایل دارد روی افراد دیگر بر حسب یکی دو مسئله ظاهری انگ بگذارد. برای نمونه به فردی که چشمش خوب نمی بیند؛ می گویند"کور" یعنی با همین یک صفت گمان می کنند که کل وجود این فرد را مورد ارزیابی قرار می دهند.

‫بیماران روانی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

عضو هیات مدیره انجمن روانپزشکان کشورادامه داد: حال آن که در مورد اختلالات روانی هم با چیزی به نام "انگ" سر و کار داریم. یعنی بدون آن که مردم با بیماران روانی آشنا باشند دارای نوعی احساس ترس و وحشت هستند و فکر می کنند بیماران روانی انسان هایی خشن و پرخاشگراند. در حالی که اگر اطلاعات عمومی درمورد این قبیل بیماران بیشتر شود به طور قطع نظرمردم نیز تغییر خواهد کرد.

این روانپزشک همچنین افزود: اگر مردم بدانند بسیاری از مشاهیر جهان دچار نوعی اختلال روانی هم بوده اند متوجه می شوند که ابتلا به بیماری های روانی به معنای غیرعادی؛ خشن و پرخاشگر بودن نیست. بلکه بیماری روانی شبیه سایر بیماری هاست ؛همانگونه که اگر کسی قلبش ناراحت است به وی نمی گوییم که این فرد"قلبی" است؛ درست هم نیست به افراد مبتلا به بیماری روانی؛ بگوییم روانی. در حالی که مردم این را به عنوان یک ناسزا و ارزش منفی نیز به کار می برند که البته باید این نوع رفتارها اصلاح وتغییرکند.

وی تأکید کرد: همه بیماری های روانی در صورتی که به موقع تشخیص داده و درمان شوند خطری نخواهند داشت. بلکه خطر در این است که مردم مورد بی توجهی و بی عدالتی قرار بگیرند و از حقوق اولیه خودشان که حق درمان است نیز محروم بمانند.ضمن اینکه اختلاس کننده گان ومتجاوزان به حقوق ملت بیماران خطرناک هستند که باید دراین زمینه چاره ای جدی اندیشده شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد محمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
0
0
آقاي دكتر نظرياتتان گرانبهاست فكر ميكنم از طرفداران هرم مازلو باشيد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: