کد خبر: ۸۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 17
شفا آنلاین>بیمه و بانک>به نظر می رسد روشی که دولت برای حذف یارانه بگیران در نظر گرفته است کارآمد و صحیح نیست.
به گزارش شفا آنلاین،  روشی که دولت برای حذف تعداد قابل توجهی یارانه بگیر در نظر گرفته به هیچ عنوان جالب نبوده و نگرانی را در جامعه افزایش داده است.

بر اساس اعلام مسئولان دولت تاکنون یارانه بیش از دو میلیون نفر را در چند ماه اخیر قطع کرده است و وزیر کار نیز گفته که تا پایان سال این تعداد به شش میلیون نفر خواهد رسید.

به درست یا غلط بودن حذف یارانه بگیران ایرادی وارد نیست اما به نحوه قطع یارانه شهروندان انتقاداتی وارد است.

هم اکنون دولت بدون اینکه دلایل قانع کننده برای مبنای حذف دو میلیون یارانه بگیر اعمال کرده است در حال کم کردن تعدادی یارانه بگیران است.

مشخص نیست این دو میلیون یارانه بگیر حذف شده چه قشری از جامعه هستند و بر اساس کدام اطلاعات و مبنایی این تعداد حذف شده اند.

حال تصور کنید دولت بدون اینکه روش های حذف یارانه بگیران را به عموم مردم اطلاع دهد به یکباره نسبت به قطع یارانه اقدام کند.

آن چیری که مشخص است دولت ابتدا یارانه بگیران را حذف و سپس فرد می تواند به مراجه ذیصلاح اعتراض خود را اعلام کند تا نسبت به دلایل حذف از یارانه بگیران بررسی صورت پذیرد!

این روش باعث شده که ۷۰ میلیون ایرانی در انتهای هر ماه از بابت قطع یارانه خود دچار تردید و نگرانی هایی شوند که به نظر نگارنده تزریق این نگرانی به نفع جامعه نیست.

هر چند ممکن است اینگونه بیان شود که مبلغ ۴۵ هزار ۵۰۰ تومانی که دولت بابت هر نفر پرداخت می کند آنچنان مبلغ بالایی نیست که نگرانی در بین شهروندان به وجود آید اما بسیاری از خانواده های حتی متمول نیز با توجه به خصوصیات شخصیتی به هیچ عنوان تمایل به حذف یارانه خود ندارند.

بهتر است مسئولان دولتی برای رفع نگرانی ۷۰ میلیون ایرانی، ۴ میلیون باقیمانده را یا به صورت یکدفعه و یا با اعلام روش تعیین و شناسایی قطعی یارانه اعلام تا ۶۶ میلیون ایرانی دیگر بدون دغدغه سال را به پایان برسانند.
 



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: