کد خبر: ۸۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در کشور به دست توانمند همکاران در حوزه جراحی آندوسکوپی به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده‌ایم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر زالی رئیس نظام پزشکی ایران صبح امروز در پنجمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر رشته راینولوژی به خوبی در نظام سلامت کشور ایران شکل گرفته به هر حال این رشته یکی از رشته‌های مهم علمی است که در واقع از ظرفیت‌های مختلف علمی و مهارتی بهره می‌برد.

وی ادامه داد: حوزه بسیار مهمی که امروز در بحث راینولوژی گنجانده می‌شود بحث بیماری‌های بینی‌، صورت، سینوس‌ها و ساختمانهای تشکیلی مجاور بینی، که از اهمیت خاصی برخوردار است. 

وی در خصوص پیشرفت‌های مهم در سالهای اخیر در ایران عنوان کرد: یکی از پیشرفت‌های مهم درمان با استفاده از روش‌های درمانی آندوسکوپی است که موجب شده پیشرفتهای قابل توجهی داشته باشیم. 

دکتر زالی عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از روشهای درمانی سینوس‌های اطراف بینی و ضایعات ساختمانهای قاعده جمجمه از طریق آندوسکوپ انجام می‌شود و آندوسکوپ جایگاه خودش را به عنوان یک روش کم تهاجمی با اثر بخشی بالاتر حفظ کرده است. بسیاری از اعمالی که امروز در کشور ما با مدد آندوسکوپی انجام می‌شود در سالهای گذشته نیاز به جراحی‌های خیلی بزرگ و وسیع داشت‌. 

وی اظهار کرد: اقامت طولانی بعد از عمل برای بیمار در جراحی‌های قدیمی لازم بود. اما امروزه با استفاده از تکنیک‌های آندوسکوپی مقدار زیادی از این زمان اقامت کم شده و عوارض و مشکلات ناشی از جراحی‌های بزرگ کاهش پیدا کرده است. 

دکتر زالی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین در سالهای اخیر در کشور ایران می‌توانیم اعلام کنیم که به دست توانمند همکارانمان در حوزه جراحی آندوسکوپی به خصوص جراحی آندوسکوپی عملکردی پیشرفت‌های قابل توجهی در کشور صورت گرفته و دستاوردهای فراوانی را برای بیماران داشته و موجب افزایش کیفیت زندگی بیماران شده است. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: