کد خبر: ۸۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
شفا آنلاین>سلامت>یک روانشناس گفت: دروغ یکی از پدیده‌های ناهنجار بوده که ریشه‌یابی و درمان ان از دوران کودکی نتیجه بخش‌تر است.
به گزارش شفا آنلاین،مجتبی کاشانی روانشناس بالینی  اظهار کرد: دروغگویی رفتار ناپسندی بوده که از دوران کودکی آغاز که فرد توسط آن تلاش دارد تا ضعف‌های خود را پوشانده و بوسیله آن از موقعیت‌های خطرناک و نا امن دوری کند.

وی در ادامه اضافه کرد: شخص به جهت احساس کمبود در مسائل مختلف و رهایی از وضع آشفته خود دروغ گفته و به همین دلیل بر گفته‌های خود ایمان نداشته و به تدریج از اعتبار خود در میان اطرافیانش کاسته می‌شود.

این روانشناس با اشاره به اثرات و علل این پدیده افزود: دروغ نیز باعث تغییرات جسمی در فرد شامل افزایش ضربان قلب، رنگ پریدگی، برافروختگی، لکنت زبان، پراکنده گویی و دلهره شده و به دلایلی از جمله جلب توجه اطرافیان، نیاز به مورد توجه قرار گرفتن، آموزش‌های نادرست جامعه و یادگیری‌های نادرست و آموزش از رفتار والدین در دوران کودکی ایجاد می‌شود.

کاشانی در پایان تاکید کرد: درمان این پدیده با توجه به علل آن در کودکی نتیجه بخش‌تر بوده و  باید به وسیله والدین و مربیان ارزش راست گویی به کودکان و این که ارزش صداقت هر چند که تلخ باشد بالاتر از دروغ گویی و پنهان کاری است، را به آنها آموزش دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: