کد خبر: ۸۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>اجتماعی>مجتمع درماني حضرت رسول اکرم (ص) بزرگترين بيمارستان دانشگاه علوم پزشکي ايران و يکي از بزرگترين مجتمع‌هاي بيمارستاني کشور است.

به گزارش شفا آنلاین،زمين اين مجتمع بيمارستان که 6 ميليون نفر جمعيت استان تهران را پوشش مي‌دهد، در سال 1343 توسط آقاي باتمانقليچ وقف شد. اين مجموعه از چهار بيمارستان اميرالمومنين، سيدالشهدا، ابوالفضل و حضرت محمد (ص) تشکيل شده است.

در اين بيمارستان 220 هيات علمي، 400 دستيار تخصصي، 90 دستيار فوق تخصصي و 350 – 400 انترن و استيجر و يک هزار و 200 پرسنل مشغول به کار و در حال تحصيل هستند که اين آمار از بسياري از دانشگاه‌هاي کشور بيشتر است.

بيمارستان 900 تخت دارد که تقريبا هميشه اشغال هستند. تاجايي که بعد از طرح تحول سلامت تا 105 درصد ظرفيت هم اشغال شد. بيمارستان رسول اکرم(ص) داراي 32 بخش تخصص و 18 دپارتمان،75 کلينيک تخصصي و فوق تخصصي با پذيرش سالانه 100 هزار نفر است.

همچنين اين مجموعه داراي 8 مرکز تحقيقاتي است. مرکز لاپاروسکوپي با جراحي‌هاي حداقل تهاجم علاوه بر ارتباطات علمي و پژوهشي به امر آموزش فلوشيپ‌هاي خارجي نيز مي‌‍پردازد. با توجه به تنوع کامل رشته‌هاي تخصصي در بخش بستري و سرپايي اين بيمارستان علاوه بر اين‌که مورد توجه ويژه همشهريان تهراني قرار گرفته 30 درصد از ورودي بيمارستان از هموطنان و شهرهاي ديگر به مجتمع مراجعه و از خدمات آن استفاده مي‌کنند.

بديهي است که با اين تعداد ورودي بيمار، مشکلاتي در ارائه خدمات پيش خواهد آمد که هموطنان ما در ارائه خدمات و پذيرش با آن مواجه مي‌شوند. مشکلاتي مانند دادن وقتهاي طولاني براي پذيرش و ... .

باتوجه به اينکه از سال 66، يعني بعد از دريافت ديپلم وارد دانشکده پزشکي اين مجتمع شدم و دوره آموزش عمومي، تخصص وفوق تخصصم را اين‌جا گذراندم در نهايت مي‌توانم از موارد زير به عنوان نکات مثبت اين بيمارستان ياد کنم:

1) وجود تمام بخش‌هاي تخصصي و فوق تخصصي

2) وجود اعضاي هيات علمي متبحر و به‌نام

3) دربردارنده بخش‌هاي مجهز (با توجه به امکانات کشور)

4) پرداخت حداقل فرانشيز( مطابق با طرح تحول سلامت)

همچنين نکات زير از نگاه من برخي نکات منفي اين مجتمع درماني به حساب مي‌آيند:

1) کمبود نيروي پرستار ( تا جايي که کمبود 250 نفر نيروي تخصصي پرستار منجر به ايجاد فشار زيادي روي همکاران ديگر شده است.)

2) کمبود فضا در مجتمع که به‌علت تعدد بخش‌هاي موجود امکان توسعه بيمارستان را گرفته‌است.

3) ديرکرد پرداخت بيمه‌ها که فشار مالي شديدي روي بيمارستان وارد کرده به‌طوري‌ که پرداخت کارانه پرسنل و اعضاي هيات علمي را با تاخير مواجه کرده‌‌است.

4) انتظار طولاني در پذيرش به علت اشغال بالاي تخت

5) آموزشي بودن مجتمع علاوه بر نکات مثبت، مشکلاتي را هم ايجاد کرده‌است.سپید


اميد رادي مقدم

فوق تخصص مراقبت‌هاي ويژه و عضو مجمع نظام پزشکي

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: