کد خبر: ۸۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>اجتماعی>مجتمع درماني حضرت رسول( ص) را به بيمارستان غرب تهران هم مي‌شناسند. اين مجتمع با حدود 54000 متر مربع زيربنا، بزرگترين مركز آموزشي درماني وابسته به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ايران است
به گزارش شفا آنلاین، مجتمع آموزشي درماني حضرت رسول اکرم(ص) موقوفه مرحوم مهدي باتمانقليچ است که زمين آن حدود سال‌هاي1343وقف و عمليات ساختماني آن جهت احداث يک مجتمع با نام ائمه معصومين حدود سالهاي 1346 آغاز شد.

نخستين ساختمان آن در سال 1352 تکميل و در اختيار شير و خورشيد سرخ وقت (هلال احمر) قرار گرفت و به عنوان دانشکده پزشکي به پذيرش دانشجو در رشته پزشکي اقدام کرد. اولين دوره آموزش پزشکي در سال تحصيلي 1354-1355 آغاز شد.

 با وقوع انقلاب اسلامي در سال 1357 اين مرکز به وزارت بهداري وقت واگذار و پس از تکميل دومين ساختمان آن در سال 1358 با نام بيمارستان حضرت اميرالمؤمنين(ع) به ارائه خدمات درماني پرداخت.

 در فروردين ماه سال1371با تکميل ساختمان‌هاي3 و4با نام‌هاي حضرت سيدالشهدا(ع) و حضرت محمد(ص) اين مرکز توسط رئيس‌جمهوري وقت با نام مجتمع آموزشي و درماني حضرت رسول اکرم(ص) و تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي ايران به‌صورت رسمي افتتاح شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: