کد خبر: ۸۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>اجتماعی>مدير مرکز پزشکي حج و زيارت هلال‌احمر با اشاره به فعاليت بيمارستان‌‌هاي اين مرکز در عربستان از آغاز موسم حج، از اتمام فعاليت اين مراکز با پايان اين مراسم خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،پيرحسين کوليوند گفت:«بيمارستان‌هاي هلال احمر ايران در مکه و مدينه به ترتيب بيستم و بيست و پنجم مهرماه به فعاليت خود پايان خواهند داد. البته اين تصميم با توجه به خروج آخرين کاروان‌هاي زائران ايراني از مکه مکرمه ومدينه منوره اتخاذ شده است.»

کوليوند افزود: «کادر درماني بيمارستان مکه غروب بيستم مهرماه عربستان را ترک خواهند کرد و تنها چهارده نيروي آن به کادر درماني مدينه ملحق خواهند شد و همه اين نيروها بيست و پنجم مهرماه مدينه را ترک کرده و به تهران بازخواهند گشت.»

 به گفته کوليوند مطب‌هاي پزشکي اين سازمان در هتل‌هاي محل استقرار کاروان‌هاي ايراني نيز تا زمان حضور زائر در مکه و مدينه فعال است و با خروج آخرين کاروان تعطيل مي‌شوند.» مدير عمليات پزشکي حج با توجه به نزديک شدن به زمان پايان عمليات حج اظهار داشت: «با تدابيري که انديشيده شده است هم‌اکنون ديگر هيچ مصدوم ايراني در بيمارستان‌هاي عربستان و بيمارستان هلال‌احمر ايران در مکه مکرمه نداريم.

 البته دو حاجي بيمار در يکي از بيمارستان‌هاي سعودي درمکه بستري هستند که مقدمات اعزامشان به ايران براي روز يکشنبه (فردا) پيش‌بيني شده است و با انتقال اين زائران برنامه‌هاي بهداشتي و درماني اين سازمان براي حج سال94 تمام شده خواهد بود. البته سازمان هلال‌احمر و حج و زيارت تا انتقال کامل پيکر حجاج ايراني قرباني در فاجعه منا به تلاش‌هاي خود ادامه خواهند داد.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: