کد خبر: ۸۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 07
شفا آنلاین>سلامت>در آخرین آمار سالانه سهم هزینه «میوه تازه»، در سبد هزینه خانوار حدود 5.3 برابر بیشتر از سهم هزینه انواع شیرینی و شکلات در بودجه خانوار بوده است. در حالی که میوه سهم 4.3 درصدی داشته اما سهم شیرینی 0.8 درصد بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در زمینه بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایرانی در سال‌های (1384-1393)، به طور میانگین در 10 سال گذشته، 0.1 درصد به سهم هزینه مصرف انواع شیرینی و مربای هر خانوار ایرانی از کل بودجه خانوار اضافه شده است.

در سال 84، سهم انواع شیرینی و مربا در سبد هزینه خانوار نزدیک به 0.7 درصد بوده که این میزان در سال 93 به 0.8 درصد رسیده است.

  به نقل از اقتصاد، همچنین هر خانوار ایرانی در سال 84 نزدیک به 50 هزار و 914 تومان هزینه صرف شیرینی و مربای خانواده خود می‌کرد که این میزان در سال 93 به 252 هزار و 745 تومان رسیده و در واقع هزینه‌ای که هر خانواده ایرانی در این 10 سال صرف انواع شیرینی و مربا کرده، نزدیک به پنج برابر شده است.

از سوی دیگر، بر اساس آمار مرکزی سهم میوه تازه در سبد هزینه هر خانوار ایرانی در سال 84، نزدیک به 3.8 درصد بوده که این میزان در سال 93 به 4.3 درصد رسیده است.

همچنین هزینه‌ای که هر خانواده ایرانی در سال 84 صرف میوه مصرفی خود می کرد 264 هزار و 158 تومان بوده که این میزان در سال 93 به یک میلیون و 422 هزار تومان رسیده است.

مقایسه روند هزینه‌ای که هر خانوار ایرانی در این 10سال، صرف «میوه تازه» و «شیرینی و مربا» خود کرده‌اند، نشان می‌دهد که فاصله سهم هزینه شیرینی و میوه خانوار ایرانی از کل بودجه خانوار در سال 84، نزدیک به 3.1 درصد بوده است.

یعنی سهم هزینه میوه تازه از بودجه خانوار در سال 84 نسبت به این میزان در بخش شیرینی و مربا 3.1 درصد بیشتر بوده است. ولی این فاصله در سال 93 به 3.5 درصد رسیده است. این موضوع نشان دهنده این است که فاصله سهم هزینه خرید میوه نسبت به سهم هزینه خرید شیرینی و شکلات روبه‌رشد است.
کاسب نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: