کد خبر: ۸۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 06
شفا آنلاین>سلامت>طرح آمایش سرطان در 113 شهر کشور و 148 مرکز تیپ یک و قسمتهای گوناگون به ارائه خدمات برای ارتقاء سلامت کشور گام بر می‌دارند.
به گزارش شفا آنلاین، آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در افتتاح بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان کودکان مفید خاطر نشان کرد: این مرکز دهمین مرکز مغز و استخوان کشور است که با افتتاح آن شاهد خدمات گسترده‌ای برای کودکانمان خواهیم بود.

وی گفت: بیمارستان مفید در رشد علوم پزشکی در جنبه آموزش و پژوهش پیشگام بوده و با حضور خیرین سلامت می توانیم در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی گامهای خوبی برداریم. 

وی با تاکید بر حمایت بخش غیر دولتی و خیرین سلامت در توسعه و نوسازی مراکز درمانی خاطر نشان کرد: در خصوص پیوند مغز و استخوان و سرطان و با طرح آمایش سرطان که تشخیص به موقع و درمان زودرس سرطان را هدف قرار داده می توانیم شاهد اتفاقات ارزنده‌ای باشیم.

وی از بررسی توزیع وضعیت جغرافیایی سرطان و نیازهای تجهیزاتی برای تشخیص درمان سرطان خبر داد. 

وی گفت: 113 شهر کشور و 148 مرکز تیپ یک به خدمات سرپایی سرطان‌، غربالگری و تشخیص ، آندوسکوپی و ... می‌پردازد که در سال آینده شاهد بهره برداری زنجیره خدمات از تیپ یک خواهیم بود. 

وی گفت: در تیپ 2 ، 74 مرکز به ارائه خدمات سرپایی‌، بستری، رادیوتراپی، و جراحی می‌پردازند و در ادامه زنجیره سوم شاهد پیشرفته‌ترین خدمات تشخیصی و مدرن جهت تشخیص و درمان سرطان هستیم. 

وی از بسته‌های حمایتی معاونت درمان وزارت بهداشت برای خیرین کشور خبر داد و افزود: منابع دولتی به تنهایی پاسخگوی خدمات درمانی کافی نیست و نیازمند حمایت خیرین سلامت هستیم.

وی گفت: در عرصه بهداشت و درمان 80 هزار تخت برای وزارت بهداشت داریم اما حداقل 80 هزار تخت بیمارستانی کم داریم که با توجه به رویکرد دولت و وزیر بهداشت نسبت به نگرش مثبت به بخش غیر دولتی امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی در عرصه‌های گوناگون بهداشت و درمان باشیم. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: