کد خبر: ۸۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 05
شفا آنلاین>بیمه و بانک> هند در تاریخ 12 اکتبر (20 مهر) 700 میلیون دلار دیگر برای تسویه بخشی از بدهی های نفتی گذشته خود به ایران را بعنوان دومین پرداخت بعد از توافق هسته ای با قدرت های غرب پرداخت خواهد کرد.
به گزارش شفا آنلاین، شرکت های اسار، پتروشیمی پالایشگاه مانگلور، شرکت نفت هند و هندوستان پترولیوم در تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر) 700 میلیون دلار در اولین قسط 6.5 میلیارد دلار بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کردند.

بدهی دوم در تاریخ 12 اکتبر پرداخت می شود. توافق هسته ای ماه ژوئیه با قدرت های غرب محدودیت های فعالیت هسته ای در ازای لغو تحریم ها را وعده داد که اقتصاد نفتی ایران را تحت فشار قرار داده بود. در صورتی که تهران بر سر توافق پای بند باشد لغو تحریم ها در اوایل سال 2016 قابل پیش بینی است.

مقامات خزانه داری آمریکا در پرتو همین توافق مکانیزم بانکی پرداخت 1.4 میلیارد دلار توسط پالایشگاه های هند در دو قسط مساوی به تهران را تایید کردند. بدین ترتیب مبلغ 335 میلیون توسط شرکت اسرا، 335 میلیون دلار توسط شرکت پتروشیمی و پالایشگاه منگلور، 62 میلیون دلار توسط شرکت نفت هند و 3 میلیون دلار توسط هندوستان پترولیوم معادل 700 میلیون دلار به روپیه به حساب بانک UCO کلکته پرداخت شد.

این بانک برای پرداخت به ایران دلار خریداری خواهد کرد. 4 میلیارد دلار باقی مانده بعد از آزاد شدن کانال های پرداخت انجام می شود. این بدهی به دلیل تحریم بودن عملیات پرداخت به ایران از سال 2013 انباشته شده است.

حدود 45 درصد از هزینه واردات نفت به روپیه به حساب UCO پرداخت می شود. از سال 2013، شرکت پتروشیمی و پالایشگاه منگلور و اسار 45 درصد از هزینه خرید نفت خام را به روپیه از طریق بانک UCO پرداخت کرده اند و مابقی آن انباشته شده است و تا زمان نهایی شدن تکلیف مکانیزم پرداخت معلق می ماند. از زمان آغاز مذاکرات ایران در سال گذشته شش قسط از طریق کانال های محدود پرداخت شده است. اخبار بانک
 


 
 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: