کد خبر: ۸۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 03
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>بی مبالاتی و سهل انگاری مقامات آل سعود، متاسفانه حج امسال را بر کام مسلمانان جهان تلخ کرده و رخت عزا بر تن آنها نقش بسته است.
به گزارش شفا آنلاین : چهار هزار نفر از حجاج خانه خدا در حادثه تاسف انگیز منا جان خود را از دست دادند که در همین راستا ۴۶۵ ایرانی در بین جان باختگان فاجعه منا بودند.

فارغ از تلخی این حادثه غم انگیز که موجبان اندوه ملت ایران را فراهم کرد، نقش موثر جمعیت هلال احمر در کمک به حادثه دیدگان و همچنین رسیدگی به امور انتقال اجساد جانباختگان به ایران اسلامی قابل توجه است.

از همان دقایق اعلام این خبر ناگوار صدها نیروی امدادی و پزشکی هلال احمر در ایران و عربستان خود را آماده کمک رسانی به حادثه دیدگان کردند. حضور چشمگیر و مثال زدنی هلال احمری ها در این حادثه ناگوار برگ زرینی در کارنامه این نهاد امدادگر بود.

البته ناگفته پیداست حضور فعال و موفق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی از موارد مثبت در کارنامه سال های اخیر جمعیت هلال احمر ایران است. کسانی که در جریان جزئیات اقدامات هلال احمر در حادثه سیل پاکستان و یا بروز قحطی در سومالی و کمک رسانی به مردم یمن، سوریه و بحرین هستند، به خوبی می دانند که موفقیت در اجرای رسالت انسان دوستانه هلال احمر، چه موجی از خوش نامی در میان ملت های آن کشورها و البته رضایت در محضر حق تعالی به همراه داشته و هلال احمر با توجه به دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی که امداد رسانی و کمک به تمام ملتهای دنیا را بدون تبعیض قائل شدن به خاطر نژاد و مذهب، سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

لذا وقوع حادثه غمناک منا شاید امتحان دیگری برای هلال احمری ها بود تا با حضور سبز خود در راستای تسکین آلام خانواده های داغدیده گام بردارند.

سرخ جامعه پوشان هلال احمر از تمام توان امدادی و پزشکی خود برای کمک به حادثه دیدگان و بازگشت سایر حجاج و همچنین تحویل اجساد حجاج ایرانی استفاده کردند بطوریکه دکتر سیدامیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر همراه وزیر بهداشت برای رسیدگی بهتر به امور حجاج و همچنین رصد و بررسی عمق این حادثه غم انگیز راهی عربستان شدند.

حضور رئیس جمعیت هلال احمر در بین مجروحان و خانواده های آنها، رایزنی با مقامات هلال احمر عربستان برای ارائه خدمات و تعامل بیشتر و همچنین سعی و تلاش به منظور تحویل و شناسایی اجساد جانباختگان حجاج ایرانی از دستاوردهای حضور دکتر ضیائی محسوب می شود.

اعزام صدها امدادگر و تیم پزشکی به عربستان و همچنین آماده باش تمام نیروهای جمعیت هلال احمر نشان از عمق این فاجعه دردناک داشت، هلال احمر به عنوان یک نهاد پیشرو در امداد رسانی این بار نیز در این آزمون مهم سربلند بیرون آمد، تا این موفقیت سندی بر کارآمدی و اعتبار این نهاد مردمی در کشورمان باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: