کد خبر: ۸۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 04
شفا آنلاین>بیمه و بانک>اوراق خزانه برای نخستین بار در ایران مبادله شد و گام هایی به سوی تقویت نقدینگی در بازار بدهی با پیش بینی لغو تحریم ها برداشت.
به گزارش شفا آنلاین، دست کم 12.4 میلیون دلار (400 میلیارد ریال) از اوراق اسلامی کوتاه مدت روز چهارشنبه برای تجارت موجود بود که بخشی از طرح 10 تریلیون ریالی اوراقی است که وارد فرابورس ایران می شود.

این اوراق اسلامی در سه ماه نخست سال 2015 صادر شد. توانایی فروش این اوراق در بازار به دارندگان آن اجازه می دهد پیش از تاریخ سررسید در سال آینده آنها را نقد کنند.

مونا حاجی علی اصغر مدیر ارشد اجرایی در بانک سرمایه گذاری کاردان که واسطه فروش این اوراق است می گوید "این اولین اوراق اسلامی از نوع خود است که در بازار ثانویه به فروش می رسد. سود هر اوراق به قیمت بستگی دارد و بر اساس عرضه و تقاضا تغییر می کند."

ایران و قدرت های غرب در ماه ژوئیه بر سر محدودیت بلندپروازی های ایران در زمینه هسته ای و در مقابل آزاد شدن اقتصاد ایران از تحریم توافق کردند. این امر باعث اتصال مجدد کشور با بازارهای مالی جهان می شود و موانع انتقال وجه به جمهوری اسلامی و از آن را از سر راه بر می دارد. این قوانین در حال حاضر مانع مبادله اوراق بهادار برای بیشتر سرمایه گذاران است.

هر سرمایه گذار دارای کد تجاری از سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند اوراق خزانه را خریداری کند حدود 320 سرمایه گذار خارجی کد سازمان را دارند.
 


 
 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: