کد خبر: ۷۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 07
شفا آنلاین>بیمه و بانک> مدیرعامل بانک سپه از فعال شدن ۸۵۰ پرونده راکد مطالبات معوق بانک سپه و تشکیل پرونده برای ۲۵۰ بدهکار به بانک خبر داد .

به گزارش شفا آنلاین، سید کامل تقوی نژاد در مجمع سالانه بانک سپه و در حضور وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع و رئیس کل بانک مرکزی از تشکیل پرونده برای ۲۵۰ بدهکار دارای بالای ۵ میلیارد تومان بدهی به بانک سپه خبر داد و گفت : بانک سپه ۱۷ گروه کارشناسی برای برخورد با آن دسته از بدهکارانی که به صورت ارادی نمی خواهند بدهی بانک را بدهند تشکیل داده و تاکنون توانسته بسیاری از پرونده ها را تعیین تکلیف کند.

وی به جریان انداختن ۸۵۰ پرونده راکد مطالبات معوق در این بانک اشاره کرد و افزود: بسیاری از پرونده ها برای وصول، نیاز به اقدامات خاص دارد و در این باره ۴۰ پرونده در بانک سپه مورد پیگیری های خاص قرار گرفت که ۲۵ فقره از این پرونده ها به صدور حکم منجر شد. مجموعه بانک سپه در کنار اقدامات داخلی مانند طراحی سامانه وصول مطالبات، تشکیل شورای عالی سیاستگذاری وصول مطالبات و ایجاد واحد تخصصی به همین نام در مدیریت های مناطق و شعب ممتاز، از همه ظرفیت های موجود برای وصول مطالبات معوق استفاده می کند.

تقوی نژاد از کاهش نسبت مطالبات غیرجاری بانک به کل تسهیلات خبر داد و گفت: این نسبت در سال ۹۲ معادل ۲۲.۷ درصد بود که با ۶.۳ درصد کاهش به ۱۶.۴ درصد در پایان سال ۹۳ رسید.

رئیس هیات مدیره بانک سپه با تأکید بر برخورد تخصصی با بدهکاران بانکی، گفت: بانک سپه برای تسریع و تسهیل در وصول مطالبات از توانمندی و تخصص شرکتهای بخش خصوصی فعال در این زمینه هم بهره می گیرد. خدمات ارائه شده بابت ضمانت نامه های ریالی از سوی این بانک در سال گذشته معادل ۳۴ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد رشد نشان می دهد.

تقوی نژاد ضمن اشاره به روند روبه رشد فعالیت های ارزی این بانک اظهار داشت: مجموع فعالیت های ارزی نخستین بانک ایرانی در سال ۹۲ حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۹۳ رسید.

وی افزود: بانک سپه به واسطه داشتن نیروهای متخصص در بخش ارزی می تواند تکیه گاه بانک ها و بخش خصوصی اقتصادی کشور باشد.

این مقام مسئول موفقیت در صدور ضمانتنامه های ارزی بانک را حاصل تلاش کارکنان بانک سپه در شرایط تحریم دانست و تصریح کرد : مجموع ضمانتنامه های ارزی بانک سپه سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن رشد حدود ۹۰ درصدی داشت و سال ۹۳ معادل ۱۰ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال ضمانت ارزی در بانک سپه صادر شد.

تقوی نژاد گفت: بانک سپه با مشارکت برخی بانک های دیگر طرح ملی خرید تضمینی گندم را سال گذشته با موفقیت اجرا و مطالبات گندمکاران را بموقع پرداخت کرد و از این محل ۷ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال از دولت طلب دارد.


 
 
 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مشعوف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
1
چگونه است که برای وامهای خرد و کسانیکه حتی 3 قسط معوقه دارند در اسرع وقت و با آبروریزی تشکیل پرونده و پیگیری میکنید اما برای عزیزان دانه درشت تازه اکنون یادتان افتاده است که باید تشکیل پرونده داد.شتاب نکنید فرصت بسیار است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: