کد خبر: ۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - 2013October 25
شفا آنلاین :متخصص غدد گفت:گواتر یعنی بزرگ شدن غده تیروئید که بر اثر علل مختلفی که شایع ترین آن کمبود ید است،به وجود می آید. 
دکتر ساسان شرقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود:در حال حاضر با توجه به مصرف نمک های ید دارتعداد افراد مبتلا به گواتر رو به کاهش است. وی افزود:نواقص مادرزادی در ساخت هورمون های تیروئید و همچنین برخی علل ناشناخته منجر به بروز گواتر می شود. دکتر شرقی با اشاره به این که تیروئید در رده سنی مشخصی دیده نمی شود در عین حال تصریح کرد: این بیماری بیشتر با افزایش سن به چشم می خورد و جنسیت در این امر دخیل نیست. اما در زنان به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از سیکل قاعدگی و همچنین حاملگی و اثر گذاری بر هورمون های جنسی بر سیستم ایمنی بدن بیشتر دیده می شود. مسئول آموزش پژوهشکده غدد با بیان این که بیماری گواتر علامت خاصی ندارد،خاطرنشان کرد: تیروئید بر حسب اندازه و نوعش درمان های خاصی دارد گاهی در صورت بزرگی و نا همگن که نیاز به جراحی دارد و گاهی اینقدر خفیف است که به درمان نیاز ندارد. مسئول پژوهشکده غدد در خصوص عوامل تشدید کننده گواتر گفت:برخلاف تصور غلط سالیان اخیر استرس بر تشدید گواتر و تیروئید کم کار و پرکار نیز نقش عمده ای ایفا می کند. وی در مورد علائم تیروئید پر کار اظهار کرد:تعریق زیاد،لرزش دست،کاهش وزن علی رغم اشتهای زیاد،تپش قلب،بی قراری،ریزش موها و عصبانیت از علائم تیروئید پر کار محسوب وبیشتر با افزایش سن نیز بروز می کند. وی همچنین در ادامه گفتگو با شفا آنلاین افزود:علائم تیروئید کم کار برعکس تیروئید ،کم خوری چاقی،خواب آلودگی،خشکی پوست و عدم تعریق و پف کردن است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
zahra1365
|
CANADA
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
0
خانمی 27 ساله هستم با قد 155 و وزن 60 کیلو چه دارو هایی باید مصرف کنم یا چه غذایی باید بخورم در ضمن دوست دارم با همین دارو ها وزنم هم کم شود چون احساس می کنم افزایش وزنم به خاطر تیروئید است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: