کد خبر: ۷۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفا آنلاینم>بیمه و بانک>به مسئولان مربوطه پیشنهاد می شود موسسه منحل شده میزان را با موسسات و بانک مهر اقتصاد در حال اخذ مجوز ادغام کنند.
به گزارش شفا آنلاین، بحران موسسه مالی و اعتباری میزان که چندی پیش توسط بانک مرکزی منحل شد تمامی ندارد و همچنان سپرده گذاران این موسسه نگاهی ناامیدانه به آینده دارند.

این موسسه که بیش از ۱۵ سال قدمت دارد در اواخر سال گذشته دچار بحران شدید نقدینگی شد و همین مساله باعث هجوم سپرده گذاران به جهت برداشت سپرده ها شد.

بانک مرکزی در ۹ ماه گذشته سناریوهای مختلفی را برای حل بحران این موسسه مالی و اعتباری خوشنام در خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در ۱۵ سال گذشته را امتحان کرده است که همگی با شکست مواجه شده اند.

به نظر نگارنده بانک مرکزی باید از تجربه ادغام و انحلال های موسسات مالی و اعتباری و همچنین صندوق های قرض الحسنه در سال های گذشته بهره ببرد.

پیش از این حدود سه سال پیش موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان که ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور داشت با بحران نقدینگی مواجه شد و مسئولان وقت بانک مرکزی در نهایت تصمیم به انحلال این موسسه و بازپرداخت سپرده ها توسط موسسه مالی و اعتباری قوامین گرفتند.

البته قوامین نیز با پذیرفتن بدهی ها و تعهد استخدام کارکنان این موسسه بزرگ به بانک تبدیل شد و بحران این موسسه با موفقیت و بدون کمترین تنشی به پایان رسید.

در نمونه دیگر نیز صندوق قرض الحسنه جوانان خیر توسط موسسه اعتباری کوثر ساماندهی شد و با این ساماندهی مجوز نهایی موسسه کوثر نیز صادر شد.

به عبارت دیگر با این انحلال و مجوزها همه راضی بودند، هم سپرده گذارن، هم کارمندان و هم بانک قوامین و کوثر که در نهایت مجوز نهایی خود را کسب کردند.

بهتر است این تجربه موفق مجددا در مورد موسسه میزان نیز انجام شود، هم اکنون موسسات مالی و اعتباری آرمان، ثامن، ثامن الحجج، افضل توس و بانک مهر اقتصاد در نوبت اخذ مجوز نهایی خود از بانک مرکزی هستند و بهتر است پیشنهاد ساماندهی موسسه میزان به این موسسات و بانک مهر اقتصاد داده شود.

در مقابل پذیرفتن ساماندهی موسسه میزان توسط یکی از این موسسات روند اخذ مجوز نهایی موسسه فوق الذکر سرعت گرفته و بحران موسسه میزان و سپرده گذاران آن نیز حل خواهد شد.

ممکن است این موضوع متصور شود که با این اقدام موسسه ساماندهی کننده نیز با مشکل مواجه شود که به جهت حل این موضوع نیز می توان ابتدا مجوز داده شود و بر روی آن تبلیغات کرد و سپس ساماندهی موسسه میزان را به وی سپرد.

با این اقدام سپرده گذاران نیز آسوده خاطر از سپرده های خود هجوم همه جانبه ای برای برداشت سپرده خود نخواهند داشت و با عضویت سریع موسسه مذکور در شبکه شتاب برداشت سپرده ها در موسسه تازه مجوز گرفته انجام شود.اخبار بانک
 



غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
1
4
..... ما پولمونو میخاییم
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
1
4
هرکه بفکرخویش کوسه بفکرریش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
1
این آرم میزانه؟؟؟؟
اعتمادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
1
با سلام
من از بيگانگان هرگز ننالم که ........
تقوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
2
با درود به انسانهاي پاک و با تقوا
اي کاش مديران.... به جاي فرافکني از اعمال خلاف قانون خود ودوستانشان از بلوکه و به يغما بردن اموال مستضعفين در موسسه ميزان و صحبت کردن از سوء مديريت ديگر کشور هاي اطراف پس از نزديک به 10 ماه به خود بيايند و پاسخگوي بي تدبيري و بي برنامه عمل کردن وظلم به مردم باشند.شما به مردم خود رحم نمي کنيد چگونه انتظار داريد ديگران به مردم شما رحم کنند و احترام بگذارند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
2
پول شويي دولتي خيانت به مردم واقعا مردم رو .... فرض نکنيد مردم باهوش تر از آنند که اين ادم هاي نادان فکر ميکنند .تاوان خواهيد داد
ماهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
2
همه اش دروغ مسخره اش در اوردن
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
0
1
بدانید و آگاه باشید :موسسه مالی اعتباری جدید دروغه . بانک صادرات دروغه . سرمایه گذار هم دروغه . همچنان که ادغام دروغ بود و مابقیه وعده هایی که ما را بعد از گذشت 9 ماه به اینجا رسانده .
1 مهر ۹۴ : جواد هروی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت: طبق قانون بانک صادرات نمی‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند چراکه هیچ بانکی قادر به جبران ورشکستگی بانک دیگری نیست.
در این موسسه به مبلغ 3200 میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند که از این میزان حدود 800میلیون تومان آن به پدیده شاندیز داده شده و مابقی آن مابین برخی افراد ....قسیم شده استبه خدا باید فقط بخوایم بانک مرکزی قبول کنه که تعهدات قانونیشو عهده بگیره(ماده 95 و 96 که ضمانت سپرده‌های مردم هست) که نتیجتاَ باید اعتبار در اختیار هیئت تصفیه قرار بده تا پول مردم پرداخت بشه . همه میدونیم که این وعده ها و زمانهایی که هیچ تاریخی هم برای شروع و پایانش نداره فقط زمان خریدن و دست دست کردنه و پولی در کار نیست . با توجه به این که به بیان آقای ثروتی که 1850 میلیارد تومان از سپرده های مردم در قالب وام هایی در اختیار 45 نفر میباشد که فقط 17 نفرشون 1350 میلیارد رو در دست دارند که وثیقه های معتبری که قابل وصول باشه از خود بجا نزاشتن؛ پس انتظار برای برگشت بدهی ها بی فایدست .به دروغ بهانه رکود بازار و مصادره بودن اموال را مانع فروش بیان میکنند .آیا جز من سپرده گذاری که چک و دفترچه حساب داشته و با آن اقدام قضایی کردم وشکایت و مصادره نمودم کس دیگری هست که مصادره کرده؟ دستگاه قضا هم که رای به حق ما نداد پس دیگه مانع فروش و یا واگذاری اموال به سپرده گذاران چیست ؟ بله این سهامداران اند که اجازه فروش اموال,املاک رو نمیدهند چون حق خود میدانند و معتقدند باید بدهی ها که مبلغ آن 2000میلیار تومان است وصول بشه تا پول مردم پرداخت بشه .و تا حالا هم همین بوده . به این گونه که الان هیئت تسویه سوم هم بر سر کار آمده همچنان عضو سابق آن در ریاست هیئت بر سر کاره و حامی سهامداران می باشد.
کدام بانک,موسسه یا آدم عاقلی میاد این موسسه رو سر پا کنه و بدهی مردم رو بده .اگر بنا به دادن مجوز برای موسسه جایگزین جدید است چرا خود میزان که مقدمات مجوز را طی کرده بود و 265 میلیارد سپرده نزد بانک مرکزی نهاده بود حمایت نشد . برید برای موسسه جدید از صادرات بپرسید.
اگر راست میگن یک برنامه تلویزینی با حضور نماینده گان و مسئولین مرتبط بزارن و دقیقا شفاف سازی کنند و زمان,مراحل اجرای تصمیم نهایی را به طور دقیق بیان کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
1
واقعا به این نتیجه رسیدم که این مملکت را امام زمان راهبری می کند وگرنه تمام سیستم مدیریت در اینجا فقط باد هواست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: