کد خبر: ۷۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 21
آیت الله هاشمی رفسنجانی در نخستین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت :
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >" تحریم ها ضربه زیادی به بخش سلامت کشور وارد کرده اما بااین حال آدم هایی به اسم انقلاب و اسلام دارند درباره توافق هسته ای سنگ اندازی می کنند. در حالیکه برای تامین نیازهای پزشکی یکی از مشکلات ما تحریم است.
به گزارش خبرنگارشفاآنلاین، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز در نخستین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت با بیان این مطلب تاکید کرد: عدالت اجتماعی برای همه امور حیاتی است و تامین اجتماعی باید برای همگان قابل دسترسی باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: همه مردم باید به غذا، دارو، پزشک و امور بهداشتی دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فقط پولدارها بتوانند به داروهای موثر دسترسی داشته باشند، ظلم است و بیمه های اجتماعی باید اینگونه مسایل را پوشش دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ثروت اندوزی کشورهای غربی برای ایجاد رفاه در کشورهای خودشان اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی ثروت، منابع اولیه و کارگر ارزان را از کشورهای فقیر جمع و با ثروت اندوخته آن، رفاه و بهداشت را برای کشورهای خود مهیا کرده اند.

** اوضاع منطقه به آسانی امن نمی شود
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این مساله موجب شده تا در شرایط کنونی مهاجران زیادی از منطقه به این کشورها بروند اما اوضاع منطقه دیگر به آسانی امن نمی شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بسیاری از کشورهای منطقه که انقلاب کردند درون همین انقلاب ها گروه های تروریستی خلق شدند تا مردم از انقلاب خود پشیمان شوند.

** امنیت کشور در گرو تامین خواسته های مردم است
وی تصریح کرد: منطقه ما به ناامن ترین منطقه جهان تبدیل شده اما ایران از این ناامنی ها محفوظ است چون مردم هنوز در صحنه حضور دارند و اگر روزی نتوانیم خواسته های حداقلی آنها را تامین کنیم به آسانی امنیت کشور به هم می ریزد، نیروهای دشمن تا نزدیکی قصرشیرین آمده اند اما آنها را تهدید کردیم که از فاصله 35 کیلومتری جلوتر نیایند، آنها آن طرف ایستاده اند اما هستند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنابراین ناامنی های منطقه ما بسیار مساله جدی است.
آیت الله هاشمی با اشاره به اهمیت مساله سلامت، بهداشت و درمان در کشور گفت: می دانیم کسانی هستند که نمی توانند آمپول های چند صد هزاری و میلیونی تهیه کنند؛ می دانیم داروهای تاریخ مصرف گذشته می دهند تا مصرف کنند؛ می دانیم بیمارستان های ما شرایطی دارند که برای بیمار و پزشک نامناسب اند که تحریم ها در به وجود آمدن این شرایط موثر بودند.
وی تصریح کرد: تحریم ها ضربه زیادی به بخش سلامت کشور وارد کرد، ضربه هایی که از تحریم در این هشت سال وارد شد را نگفتیم و اکنون برداشتن این موانع آسان نیست.



** باید دلمان برای خودمان بسوزد
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موفقیت های مذاکرات هسته ای گفت: اکنون باید در این مساله جدی باشیم؛ آنها عجله ای ندارند که تحریم ها را امسال یا سال دیگر از بین بردارند بنابراین باید دلمان برای خودمان بسوزد.
آیت الله هاشمی افزود: آدم هایی به اسم انقلاب و اسلام دارند سنگ اندازی می کنند در حالی برای تامین نیازهای پزشکی یکی از مشکلات ما تحریم است.
وی یادآور شد: شورای امنیت در ظرف نیم ساعت چند قطعنامه خطرناک را از بالای سر ما برداشت و اگر بود جنگ می شد.
ایت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اهمیت اقتصاد سلامت گفت: با توجه به شرایط پیش رو باید به این مساله بیشتر توجه شود.
وی ادامه داد: امنیت و سلامت دو نعمتی هستند که مردم به آن بی توجه بوده در حالیکه باید به آن اهمیت زیادی داد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مشکلات در بخش سلامت زیاد است اما این مساله منحصر به ما نیست زیرا بطور مثال آلمان پس از اتحاد آلمان غربی و شرقی مشکلاتی در بخش سلامت دارد و هنوز نتوانسته به اهداف تعیین شده دست یابد زیرا علم هر روز جدید می شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عزت الله سینایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
بالاخره دوکلام هم شنیدیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: