کد خبر: ۷۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 21
وزیر بهداشت
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>وزیر بهداشت از بازنگری محتوا و طول دوره رشته پزشکی خبر داد و گفت: تغییرات در 2 دانشگاه کشور بصورت آزمایشی اجرا شده است.

به گزارش شفا آنلاین : سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت آخرین وضعیت تغییر کوریکولوم‌های درسی رشته‌های پزشکی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قرار نبود که کوریکولوم‌ها تغییر کنند، گفت: بازنگری روی محتوای دوره پزشکی و طول دوره آن در حال انجام است.

وزیر بهداشت گفت:‌البته موضوع آموزش با درمان و بهداشت متفاوت است و ابتدا نیاز است که یک یا دو دانشگاه‌ها و گروه‌های آموزشی به صورت آزمایشی کوریکولوم‌ها را بازنگری کرده تا فواید و نواقص آن شناسایی شود.

همچنین در این زمینه باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت  گفت: تقریباً تمام کوریکولوم‌های درسی در حال بازنگری هستند و ما برخلاف گذشته بنا نداریم که زمان زیادی را صرف بازنگری کنیم.

وی ادامه داد:‌با توجه به شرایط کشور نیازها و مسائل جدید بنا داریم که کوریکولوم‌ها را به سرعت بازنگری کرده تا بتوانیم اکثر رشته‌ها را با کوریکولوم‌ جدید آموزش دهیم.

معاون آموزش وزارت بهداشت یادآور شد: بعضی بازبینی‌ها موجب تغییرات خیلی اساسی می‌شود مانند بازبینی در کوریکولوم رشته پزشکی که اکنون در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

وی تأکید کرد: برخی دانشگاه‌ها نیز مقداری از این تغییرات را انجام داده‌آند که ما برای نهایی شدن این تغییرات و ابلاغ آن به تمام دانشگاه‌ها به زودی جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه‌هایی که این تغییرات را داشته‌اند برگزار می‌کنیم تا قسمت‌های قابل ادامه شناسایی شده و قسمت‌هایی که بار دیگر باید بازبینی شوند نیز بازبینی مجدد گردد.

لاریجانی ادامه داد:‌بنا داریم بازبینی‌ها را به سرعت انجام دهیم و نباید با آنها به صورت انجمادی برخورد کنیم چرا که باید متناسب با زمان و نیازها به معنای فناوری‌های جدید و درگیر کردن دانشجویان در خدمات بازنگری‌ها را انجام دهیم.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: