کد خبر: ۷۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 21
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>طولانی بودن ساعت کار پرستاران، باعث خستگی عاطفی آنها شده که در نهایت بر کیفیت مراقبت از بیماران تاثیر می گذارد.
به گزارش شفا آنلاین : مطالعات جدید نشان می دهد پرستاران بیمارستان ها که بیش از ۱۲ ساعت در روز کار می کنند، بیشتر تمایل به رها کردن شغلشان دارند و طولانی بودن ساعت کار باعث خستگی عاطفی آنها شده که در نهایت بر کیفیت مراقبت آنها از بیماران تاثیر خواهد گذاشت.

شیفت ۱۲ ساعته کار پرستاران بیمارستانی در برخی از کشورهای اروپایی نسبتا شایع است. این مسئله باعث می شود تا گزارش های بیشتری از نارضایتی از برنامه کار و قصد ترک شغل ارائه شود.

پروفسور «پیتر گریفیث»، استاد دانشگاه ساوتهمپتون بریتانیا، در ارتباط با خطر کار زیاد پرستاران می گوید: «این پژوهش ها نشان می دهد که سازمان دهی تغییر زمان بندی کار در بسیاری از بیمارستان ها هر دو قشر کارکنان و بیماران را در معرض خطر قرار می دهد.»

این تیم پژوهشی به بررسی و مطالعه زمان بندی کاری ۳۱ هزار پرستار که در سراسر ۱۲ کشور اروپایی مشغول به کار بودند، پرداخت. محققان از این بررسی ها دریافتند پرستارانی که بیش از ۱۲ ساعت کاری را در بیمارستان می گذرانند نسبت به پرستارانی که شیفت ۸ ساعته دارند، از نارضایتی و میل به ترک شغل بیشتری برخوردار هستند.

مدیران سازمان های بهداشت و سلامت بر این باور هستند که ۱۲ ساعت زمان بندی شیفت پرستاران مناسب بوده و باعث می شود تا تعداد تحویل نوبت شیفت کاهش پیدا کند. پرستاران نیز این زمان بندی را ترجیح می دهند چرا که باعث می شود تا زمان کارشان در طول هفته فشرده شده و روزهای تعطیل بیشتری را در اختیار داشته باشند و اعتقاد دارند که در این صورت هزینه های رفت و آمدشان به محل کار کاهش پیدا کرده و انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت.

با این حال یافته های تحقیقات جدید نشان می دهد که نگرانی های جدی در میزان فرسودگی بالای شغلی در زمان بندی بالای ۱۲ ساعت شیفت کاری پرستاران، افزایش پیدا کرده و به نظر می رسد که این عامل باعث کاهش کیفیت مراقبت از بیماران در بیمارستان ها می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: