کد خبر: ۷۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 20
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>يک مرد آلماني52ساله که درسواحل يک خليج کوچک واقع در درياي سرخ، بين قاره آفريقا و آسيا، مشغول شنا کردن بود، ناگهان با دسته‌اي ازماهي‌ها برخورد کرد.
به گزارش شفا آنلاین، مدتي بعد، او دچارتورم و افتادگي پلک بالاي چشم شد که تا يک ماه هم بهبود نيافت. به همين دليل، براي درمان به پزشک مراجعه کرد و بعد ازمعاينه وعکس‌برداري‌هاي لازم، پزشک معالج مشکل مرد بيمار را گرانولوم چشم تشخيص داد.

پزشکان براي خارج کردن گرانولوم تصميم به عمل جراحي گرفتند، اما درحين عمل به دو شئ خارجي شفاف و لوله‌اي شکل برخورد کردند. ولف لاگريز، عضو بخش چشم پزشکي دانشگاه آلبرت لودويگ درشهر فريبورگ آلمان که رهبري تيم جراحي را به عهده داشت، گفت: «بيمار از وجود اين اجسام خارجي کاملا متعجب شده بود.

 البته ما حدس مي‌زديم که شايد اين اجسام متعلق به يک ماهي باشند، چون بيمار قبلا به ما گفته بود که درحين شنا کردن در دريا به يک حيوان برخورد کرده بود.» يک زيست‌شناس موسسه تحقيقات دريايي شيلات تونن درشهر هامبورگ آلمان اين اجسام خارجي را استخوان‌هاي آرواره يک گونه ماهي به نام «نيم منقار» که درآب‌هاي کم‌عمق وساحلي ساکن هستند، تشخيص داد.

لاگريز به لايو ساينس گفت: «پزشکان عقيده دارند که استخوان‌هاي فک اين ماهي باعث متورم شدن و افتادگي پلک چشم فرد بيمارشده است، چرا که منقار اين گونه ازماهي‌ها، ماهيچه‌هايي را که کره و پلک چشم را به بالا حرکت مي‌دهند، از کارمي‌اندازند.» سه ماه بعد از درمان، چشم بيمارکاملا بهبود يافت و قادر به حرکت دادن چشم و پلک بالايش بود.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: