کد خبر: ۷۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>19 سپتامبر 1666 ميلادي: بعد از آتش‌سوزي بزرگ لندن، نقشه‌برداري شهر به سرپرستي رابرت هوک، شروع شد. اين فيلسوف، دانشمند و معمار انگليسي، در تاريخ علم جايگاه ويژه‌اي دارد.
به گزارش شفا آنلاین، اما آن بخشي که به تاريخ پزشکي مربوط است، اين نکته است که هوک در 1665 کتاب «ميکروگرافيا» را منتشر کرد و در آن براي اولين بار از لغت سلول، براي توصيف کوچک‌ترين واحد حيات استفاده کرد.

19 سپتامبر 1940ميلادي:

چارلز گابريل سليگمن، پزشک و انسان‌شناس انگليسي، در اين روز درگذشت. سليگمن از سال???? که به تيم کاوش‏هاي باستان‏شناسي دانشگاه کمبريج پيوست، سال‌ها در گينه نو، سريلانکا و سودان فعاليت کرد. تحقيقات او درباره گسترش نژادهاي قفقازي در شمال آفريقا و گسترش فرهنگ دامداري در بين يکجانشين‏هاي نژاد سياه، بسيار معروف است.

سليگمن مطالعاتي هم درباره شباهت‌ها و تفاوت‌هاي خواب ديدن نژادهاي مختلف و توجيه آن بر اساس نظريات روان‌شناسي دارد.

 

19 سپتامبر 1991 ميلادي: جسد اوتسي مردِ يخي، قديمي‌ترين مرد اروپايي، در يخچال اوتسال در کوه‌هاي آلپ، در مرز ميان اتريش و ايتاليا پيدا شد.

طبق بررسي‌ها، اوتسي بين سال‌هاي 3359 قبل ميلاد تا 3105 قبل ميلاد زندگي مي‌کرده. جسد او در ميان يخ‌هاي آلپ به‌صورت طبيعي حفظ شده بوده و محققان سلول‌هاي خوني او را سالم پيدا کرده‌اند. کهن‌ترين سلول‌هاي خوني شناخته‌شده متعلق به اوتسي است.

پژوهشگران با بررسي محتويات معده اوتسي متوجه شدند که او دو ساعت پيش از مرگ حبوبات و گوشت بز خورده بوده و از انگل روده‌اي هم رنج مي‌برده است.

19 سپتامبر 1994 ميلادي: قانون استفاده از DNA براي تعيين هويت در آمريکا تصويب شد. اين قانون به پليس فدرال (FBI) اجازه مي‏داد تا براي شناسايي مجرمان، بانک ژنتيک تهيه کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: