کد خبر: ۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 17
شفا آنلاین>اجتماعی>روز گذشته در شبکه‌هاي مجازي شايعه‌اي مبني بر فوت دختر جواني دريکي از بيمارستان‌هاي تهران منتشر شد.
به گزارش شفا آنلاین، در اين شايعه عنوان شده بود «ي.س» دانشجوي سال پنجم دندان‌پزشکي که به علت تزريق داروي تقلبي چيني در اين بيمارستان واقع در سعادت‌‌آباد فوت کرده است. . مترون بيمارستان  درباره صحت اين خبر گفت: «اين اطلاعات دروغ و کذب است.» وي در خصوص صحت اين اطلاعات مي‌گويد: «به وزارت بهداشت و دانشگاه نيز اين اطلاعات رسيده بود و آن‌ها اين اطلاعات را پيگيري مي‌کنند.» به گفته وي علت مرگ اين بيمار تزريق داروي تقلبي است که خارج از بيمارستان و مشخص نيست از کدام داروخانه خريداري‌شده است.

به گفته مترون بيمارستان ، اين دختر صبح روز چهارشنبه مورخ 18 شهريور به درمانگاهي مراجعه مي‌کند. البته هنوز اطلاعات کاملي درباره درمانگاهي که اين دختر جوان به آن مراجعه کرده در دست نيست. در اين درمانگاه بر اساس تشخيصي که داده‌شده و نسخه‌اي که تجويزشده است، داروي کمپلکس و ب12 به وي تزريق مي‌شود.

مترون اين بيمارستان در همين خصوص مي‌گويد: «اين دارو در بيمارستان.. به اين بيمار تزريق نشده است.» وي در ادامه توضيح داد: «اين دارو صبح روز چهارشنبه 18 شهريور به بيمار تزريق مي‌شود درحالي‌که بيمار در ساعت 8:30 شب همان روز به بيمارستان مراجعه مي‌کند.»

بيمار به دنبال حساسيت‌هايي که پيدا مي‌کند به بيمارستان مراجعه مي‌کند. بعد از سرم‌تراپي و دريافت داروي ضد حساسيت، پدر بيمار با رضايت شخصي بيمار را ترخيص مي‌کند. بيمار زماني که متوجه مي‌شود که دوباره بدحال شده است به دليل نزديکي محل سکونت وي به بيمارستان دوباره به آن مراجعه مي‌کند.

در معاينه اوليه تشخيص تب کريمه کنگو مطرح مي‌شود. اما هنوز علت مرگ اين بيمار مشخص نيست. مترون بيمارستان  درباره مرگ بيمار مي‌گويد: «ما بعد از فوت ايشان، پرونده اين بيمار را به پزشکي قانوني ارجاع داديم تا علت مرگ را تشخيص دهند و پرونده هنوز در حال پيگيري است.» مترون بيمارستان مذکور درباره خدمات بيمارستان مي‌گويد: «اين بيمار تمام خدمات لازم را دريافت کرده است.»

مديرکل امور آزمايشگاه‌هاي پزشکي قانوني گفت درباره اين پرونده خاص هنوز اطلاعي ندارد. پيام بلوايه درباره رسيدگي به اين‌گونه موارد توضيح داد: «در چنين مواردي که احتمال مسموميت دارويي مطرح است جنازه براي کالبدشکافي و سم‌شناسي ارجاع مي‌شود.» وي در خصوص بازه زماني رسيدگي و اعلام علت مرگ افزود: «اين پروسه حدود 10روز زمان مي‌برد. اگر نمونه‌برداري از بافت انجام شود حدود يک ماه براي اعلام قطعي علت مرگ زمان لازم است.»روزنامه سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: