کد خبر: ۷۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفا آنلاین>سلامت>متخصص جراحی و لاپاروسکوپی درباره موارد کاربرد لیزر توضیح داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر غلامرضا زمانی ، با اشاره به اینکه امروزه بطور نسبی همه با لیزر و موارد کاربرد آن آشنایی دارند، گفت: در تمام دنیا استفاده از لیزر و مشتقات آن بطور شگفت‌انگیزی افزایش داشته است. بنابراین بررسی علمی این موضوع مفید و لازم به نظر می‌رسد.
 
متخصص جراحی و لاپاروسکوپی با بیان اینکه نور و طیف آن می‌تواند اثرات مفید و مضر برای بدن و پوست ایجاد کند، اظهار کرد: اثرات نور بنفش نقش تعیین کننده و مفیدی بر تغذیه و متابولیسم سلولی ایفا می‌کند. لیزر باعث تشدید رشد و ترمیم مجدد سلول در پوست، اتصالات، مفاصل و بافت‌ها می‌شود.
 
وی، اثرات ضد ویروسی، تحریک فعالیت‌های بافت عصبی، افزایش قدرت دفاعی بدن، تقویت رشد مجدد موها و محو موهای ناخواسته، شکل‌گیری عروق جدید خونی و افزایش تراکم بافتی را از اثرات لیزر روی بدن عنوان کرد.
 
متخصص جراحی و لاپاروسکوپی گفت: تقریبا هیچ موردی در منع استفاده از لیزر وجود نداشته و تنها به هنگام حاملگی به علت عدم وجود اطلاعات کافی بهتر است این وسیله با احتیاط استفاده شود.
 
زمانی یادآورشد: در مورد انواع مختلف پوست یا داروهایی که فرد مورد استفاده قرار می‌دهد، باید لیزر را با احتیاط بیشتری بکار برد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: