کد خبر: ۷۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 11
شفا آنلاین>بیمه و بانک> کارشناس حوزه مالی و بانکی با استقبال از فعال شدن مجدد شعب بانکی در خارج از کشور، گفت: از سرگیری فعالیت های بانکداری بین الملل تاثیر مستقیم و مطلوبی بر بخش های مختلف تجاری، غیرتجاری و رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین،  سیدبهاءالدین حسینی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: طبیعی است که فعال شدن شعب خارج از کشور، نه تنها سبب جلب رضایت تجار و مردم عادی بلکه موجب کاهش قیمت محصولات شده چرا که بازگشایی شعب بانک های ایرانی در خارج هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم بستر تسهیل در تجارت بین الملل را فراهم می کند.

وی افزود: بانک های کشور به منابع بانکهای کارگزار دسترسی پیدا خواهند کرد و جدا از عملیات بانکی جهانی که سبب مدیریت واردات و صادرات کالا می شود، ارتباط و راه حلی برای تامین منابع کوتاه مدت و میان مدت بانکهای ایرانی از طریق بانکهای خارجی فراهم می کند.

مدیرعامل اسبق بانک تجارت افزود: البته این بستگی به تجدید سازمان بانک ها و شعب خارج از کشور دارد تا کیفیت مدیریت و کار کارشناسان خود را افزایش دهند، ساختار را اصلاح کنند، ارتباط و مذاکره با بانکرها را از سر بگیرند چرا که شعب خارجی ما فنون مذاکره را می دانند و می توانند از تجربه گذشته خود استفاده و مشکلات گذشته را برطرف کنند.

وی افزود: خوشبختانه بانکهای ما ساختار فعالیت بین المللی را داشته و موفق هم بودند و چند سالی که به دلیل تحریم ها در عملیات بانکی آنها وقفه ایجاد شده باید با تجدید ساختار و سیستم خود، دوباره کم و کاستی ها را جبران کنند.

این کارشناس حوزه مالی و بانکی ادامه داد: بانک ها باید بتوانند هم عملیات بانکداری بین المللی را در زمینه صادرات و واردات کالا به خوبی انجام دهند و هم در تامین مالی کوتاه مدت و میان مدت که در بانکداری بین الملل متداول است، موفق عمل کنند.

وی تاکید کرد: مساله مهمتر اینکه با فعالیت مجدد بانکداری بین المللی؛ نقل و انتقال وجوه، حوالجات ارزی، دانشجویی، مسافرین، بیماران و ... تسهیل می شود و بر صدور و اشاعه کارتهای اعتباری بین المللی، سهولت مسافرت ها، پرداخت های نقدی و نیز نقل و انتقال پولی تاثیر مطلوبی خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی از فعال شدن مجدد شعب بانکی خارج از کشور و محورهای عمده لغو تحریم های بانکی و مالی خبر داد و افزود: انتشار اوراق قرضه، دریافت وام خارجی، معاملات پایاپای دلاری و ضمانت صادراتی، آزادساز ی فعالیت بانک ها در خارج کشور، معاملات و فعالیت هایی مانند سوئیفت، تاسیس نمایندگی، شعبه و یا شرکت های تابعه، اعتبارات اسنادی، خریداوراق قرضه بین المللی و همکاری با موسسات خارجی بخشی از گشایش های تازه در فعالیت های بانکی ومالی است که بعد از توافق هسته ای رخ داده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: