کد خبر: ۷۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 10
شفا آنلاین>بیمه و بانک> کمیسیون بانکداری اروپا می گوید تعداد بانکدارانی که سالانه 1.1 میلیون دلار معادل تقریبا یک میلیون یورو یا بیشتر در صنعت بانکداری سود می برند، در کشورهای اروپایی کاهش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین ،کمیسیون بانکداری اروپا در گزارشی تازه از کاهش تعداد میلیونرها در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داده و اشاره کرده که این کاهش حتی قبل از اعمال قانون سقف پاداش بانکداران بزرگ نیز قابل مشاهده است.

این گزارش سالانه تصریح می کند که تعداد بانکداران دارای در سال جاری میلادی از ۳ هزار و ۵۳۰ نفر به ۳ هزار و ۱۷۸ تن به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

بخشی از این کاهش در گزارش کمیسیون بانکداری اروپا به تغییرات و نوسان های متعدد در نرخ ارزها و کاهش درآمد بخش بانکی نسبت داده شده است.

دو سوم بانکداران میلیونر اروپا در لندن پایتخت انگلیس حضور دارند؛ جایی که بزرگترین مرکز مالی و بانکی اروپا به شمار می رود.

انتظار می رود کمیسیون بانکداری اروپا که ناظر بر فعالیت بانکی کشورهای اتحادیه اروپا است در پایان سال جاری میلادی گزارشی را منتشر و در آن، تاثیر اعمال سیاست سقف پاداش بانکداران را بررسی کند.

اتحادیه اروپا اخیرا محدودیت هایی را بر پاداش های دریافتی بانکداران اروپایی اعمال کرد. این سیاست بعد از آن اتخاذ شد که پس از بحران مالی جهانی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ پاداش بانکداران اروپا نه تنها در نتیجه بحران کاهش نداشت بلکه افزایش یافت و این باعث خشم شهروندان اروپایی شد، زیرا این مالیات دهندگان اروپایی در واقع فاکتور و هزینه نجات بانک ها از بحران را پرداخت کرده بودند. نتیجتا خشم مردم از فربه تر شدن بانکداران از جیب مالیات دهندگان، منجر به وضع و اجرای قانون سقف پاداش ها برای بانکداران شد.

بر اساس قانون اروپایی، پاداش بانکداران نباید بیش از دو برابر درآمد ثابت آنان باشد.

برخی بانک های اروپایی تلاش کردند با افزایش مبنای حقوق و دستمزدها، از تاثیر سیاست کاهش سقف پاداش ها برای مدیران بانکی بکاهند امری که کمیسیون بانکداری اروپا آن را مخالف قوانین اتحادیه اروپا دانسته و بر ضرورت بازسازی مبناهای حقوق و دستمزدهای بانکداران تاکید کرده است.
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: