کد خبر: ۷۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 03
شفاآنلاین :سلامت >حوادث پزشکی > زن حامله ای که به تشخیص پزشک باید با عمل جراحی سزارین فرزندش را به دنیا می‌آورد، به خاطر نداشتن هزینه‌های عمل مجبور به زایمان طبیعی شد و جان باخت.
 به گزارش شفاآنلاین، همسر این زن حامله که کارگر روزمزد است گفت:پس از انتقال همسرم به بیمارستان تیم پزشکی اعلام کردند که نوزاد باید ازطریق سزارین متولد شود .بعد هم آنها برای عمل جراحی میلیونی خواست و وقتچند میلیون تومان پول نقد خواستند.اما همان موقع به آنها گفتم که از عهده تامین چنین هزینه‌ای برنمی‌آیم.بنابراین همسرم را مجبور به زایمان طبیعی کردند که متاسفانه او درهنگام زایمان جان باخت.

این کارگر روزمزد که در بخش ساختمانی کارگری و مزد ناچیزی دریافت می‌کند، تاکید دارد که مسئولان بیمارستان توجهی به وضعیت بد مالی او نکرده و گفته‌اند که صرفا در ازای پرداخت هزینه مورد نظر حاضر به عمل همسرم هستند و با شروع درد زایمان وقتی موفق به تامین این هزینه نشدم آنها بی‌رحمانه همسرم را مجبور به زایمان طبیعی کردند و او را کشتند.

بر اساس این گزارش ، خانواده این زن از بیمارستان شکایت کرده‌اند.آنان می‌گویند که اقدام بیمارستان سلماس دراستان آذربایجان غربی بی‌رحمانه‌ترین کاری بود که می‌شد در حق یک زن حامله کرد .زیرا این زن با اجبار به زایمان طبیعی و به خاطر نداشتن پول، جانش را از دست داده است.

همسایه ها و اطرافیان هم در مورد این زوج می‌گویند که آنها در یک اتاق کوچک اجاره‌ای زندگی می‌کردند و زندگی بسیار فقیرانه‌ای داشتند.

شخصا موضوع را پیگیری می کنم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها موظف به همراهی بیماران در ارایه خدمات مطلوب هستند، گفت: شخصا حادثه فوت مادر سلماسی به دلیل نداشتن هزینه‌های زایمان را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پیگیری خواهم کرد.

عابد فتاحی، با اظهار تاسف نسبت به جان دادن زن فقیر به دلیل نداشتن هزینه‌های زایمان در بیمارستان سلماس، افزود: واقعیت آن است که اگر زایمان طبیعی برای مادر خطرساز باشد پزشک موظف به انجام عمل سزارین است چراکه ممکن است جان فرزند و مادر در خطر باشد همانطور که در این حادثه نیز مادر جان خود را از دست داد.

بیمارستان‌ها موظف به همراهی بیماران در ارایه خدمات مطلوب هستند/پیگیری علت فوت مادر سلماسی


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی که بیمار هزینه زایمان سزارین را نداشته و نیازمند دریافت خدمات درمانی است بیمارستان باید با بیمار همراهی کند و این مهم تنها منوط به مراکز دولتی نیست و حتی مراکز خصوصی نیز باید برای حفظ جان مادر و فرزند به بیمار یاری برسانند.

  نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ بیمارستان موظف به همراهی با بیماران است زیرا اگر قرار باشد به دلیل مسایل مالی جان یک انسان گرفته شود این اقدام جنایت بزرگی به شمار می رود.

وی یادآور شد: با اجرای طرح سلامت سطح توقع انتظارات برای ارایه خدمات عادلانه افزایش پیدا کرده است لذا چنین حوادثی در نظام سلامت پذیرفته نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: شخصا حادثه فوت زن فقیر به دلیل نداشتن هزینه‌های زایمان در بیمارستان سلماس را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پیگیری خواهم کرد تا علت دقیق آن مشخص شود.




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
بدبخت
|
-
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
بازشما میگوئید پزشکان آدم خوبی هستند بدترین آدمها پزشکان هستند آدمی...... که باپول این مردم درس خواندن و100میلیون درآمدبرای خوددرست کردندوحالا ..... خودرانشان میدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
برای جامعه پزشکی متاسفم پول درد این جامعه شده که درمانی هم ندارد طبیبی هم ندارد البته فرشتگان سفید پوش هنوز هم پیدا میشوند هرچند کم شده اند ولی هنوز درد درمندان را کسانی اندک میفهمند
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
ببینیم نتیجه پیگیریهای جناب نماینده چی میشه! اگه لطف کنند نتیجه رو اعلام بفرمایند باورپذیرتر خواهد بود.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
واقعا این جماعت پول پرست (به جز عده ای قلیل) باید یه فکری برای اعتقادات و باورهای خود بکنند .به کجا چنین شتابان....
بارها برای همه پیش اومده که در مقابل دردهای مردم فقط بی مسئولیتی و بی احساسی مشاهده می شود گویا با آدم های آهنین طرفی و نه انسانهای در استخدام شبکه بهداشت و درمان.
زهرا را
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
1
سلام. وای که چقدر اون کارگراحساس شرمندگی پیش بچه و مادرخانوم و پدرخانومش میکنه.پدر مادری که تلاش کردن تا دختر پاکدامنی رو پرورش بدن و اون رو عروس کردن.بانی آن هم آدمایی بودن که پول پرست و نسبت به جان یک انسان بی توجه بودن.
چقدر احساس دلسوزی نسبت به اون خانوم دارم چقدر معصومانه ... آدم نباید انقدر بی انصاف باشه. خدایا فقط تو میدونی.کمک کن در هرجایی که هستیم آدم خوب و منصفی باشیم.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
خدا ازش نگذزه چطور میتونه شب سرشو روی بالش بذاره بخوابه درحالی که باعث مرگ حداقل یک نفر بوده؟
فاطمه از کرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
خدا کمک کنه به امثال چنین خانواده هایی، امروزه تو جامعه کم نداریم از این دست مستمندان و کارگران زحمت کش که شرمنده خانواده اند
شاید خیلی ها از بی پولی در خانه جان میدن کسی خبر دار نمیشه،
مادر آسوده بخواب خدا بزرگه،برخی مسئولان خود رو به خواب زدند! آخه آدم خوابیده رو میشه بیدار کرد اما وای به حال روزی که خود رو به خواب زده باشند محال بیدار بشن
پس حق الناس چیست؟
ایرانی
|
United States
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
اگه قانون درست و حسابی در جامعه اجرا شود هرگز در بیمارستانی حتی خصوصی جرات ادم کشی پیدا نمیکنند.
ایرانی دهه شصت
|
United States
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
مسئولانی که دلتون میسوزه جمعیت ایران کم بشه اگه شعار نمیدین راست میگید هزینه بیمارستانی زایمان رو رایگان کنید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
من الان باردارم همش دارم خرص میخورم که هزینه بیمارستان رو چطوری پرداخت کنم شوهرم کارگره بیمه نیستیم کم کم باید واسه زایمان 2تومن داشته باشیم با این همه قسط که داریم اخه چطور چطور به شوهرم بگم به خدا شب و روز کارم حرص و ناراحتیه با این وضع گرونی هم تغذیه مناسب ندارم فقط خدا بچه م رو حفظ کنه دلم پره این مسئولا خداوکیلی زناشون تو بهترین جاها و بدون درد زایمان کردن چطور میتونن درد امثال من رو درک کنن،خدا ...
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
خدا بگم چی کارتون کنه بی انصاف ها به خاطر پول یه مادر بی گناه کشتید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: