کد خبر: ۷۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران موفق به ساخت یک نانو حامل ترکیبی شدند که از آن برای انتقال محموله‌هایی به داخل بدن استفاده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه بوفالو در حال توسعه فناوری‌های جدید برای بهبود واکسن DNA هستند. آنها نانو حامل ترکیبی در مقیاس نانومتری تولید کردند که عملکرد آن با محموله‌ای که تحویل می‌دهد سنجیده می‌شود، نه با مسافتی که طی می‌کند.

بلین ای فایفر استادیار دانشکده مهندسی شیمی و زیست‌شناسی دانشگاه نیویورک می‌گوید: فناوری در حال توسعه می‌تواند سطح ایمن‌سازی را ارتقا دهد. با بهبود فرآیند انتقال واکسن DNA   در بدن، می‌تواند به طور بالقوه سیستم ایمنی بدن انسان را از راه‌های جدیدی برای مبارزه با همه چیز از جمله آنفولانزا و تب خال تا ایدز و سرطان کنترل کرد.

برخی از واکسن‌ها در حالی که مؤثرند، دوام ندارند. بعضی می‌توانند به اشکال خطرناک تبدیل شوند و برخی به منظور توسعه، پرهزینه و وقت‌گیر هستند.

علاوه بر این هیچ واکسنی مؤثر برای سرطان در سراسر جهان وجود ندارد. برای تولید این واکسن‌ها، محققان میکروب‌های بیماری‌زا را تجزیه و تحلیل می‌کنند و نسخه‌هایی از ژن میکروب را که مسئول بیماری هستند جدا می‌کنند.

گروه تحقیقاتی دو وسیله حامل برای ایجاد یک حامل ترکیبی بهره گرفت.

این حامل ترکیبی برای هدف قراردادن سلول‌های خاص سیستم ایمنی( سلول‌های ارائه دهنده آنتی ژن) و انتقال بهینه‌تر ژن به هسته سلول‌ها طراحی شده و وقتی روی یک مدل موش آزمایش شد عملکرد بهتری نسبت به وسیله‌های حامل تکی داشت.

چارلز جونز کاندیدای دکترا در دانشکده مهندسی شیمی زیست افزود: حامل ترکیبی با توجه به ماهیت دوگانه خود اثربخشی امر تحویل را افزایش می‌دهد، همچنین تشخیص دادیم که تولید آن ارزان بوده و در شرایط استفاده انعطاف‌پذیر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: