کد خبر: ۷۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
رئيس اداره کميسيون‌هاي پزشکي استان تهران خبرداد:
شفاآنلاین :رئيس اداره کميسيون‌هاي پزشکي استان تهران ضمن تشریح برخی وظایف اساسی و مسولیت های کلان مسولان فنی بیمارستان ها گفت: به‌عقيده من مسئولان فني حلقه گمشده بحث درمان و بيمارستان‌ها هستند.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین ،دکتر غلامعلي جعفري در نشست هم اندیشی مسئولان فني بيمارستان‌هاي خصوصي ضمن بیان این مطلب افزود :متأسفانه فرآيندهاي عجيبي در بيمارستان‌ها رخ مي‌دهد که مسئولان فني حتي ازبرخی هایشان  اطلاع ندارند.

وی اظهارداشت :شرح وظايفي مصوب وزارت بهداشت است که بيشتر همکاران آن را نمي‌دانند يا اگر هم بدانند اجرايش نمي‌کنند.

رئيس اداره کميسيون‌هاي پزشکي استان تهران خاطرنشان کرد :جامعه پزشکي مورد هجمه بسياري واقع شده است .این درحالی است که من نه عليه پزشکم و نه طرف پزشکان را مي‌گيرم. اما بايد بپذيريم که تخلفاتي ازسوی برخی پزشکان رخ مي‌دهد که قابل قبول نيست. ضمن اینکه نظارت دقيق بر اين موارد لازمه کار مسئولان فني است

وی افزود: ما بارها شاهد بوديم که برخی تکنيسين‌ها، عمل های جراحي تخصصي انجام داده یا مي‌دهند . به‌عنوان مثال ما پزشکي داشتيم که همزمان در چهار اتاق عمل ليپوساکشن انجام مي‌داد ومتاسفانه تلفات داد و منجر به بازداشت پزشک نیز شد.

وی اظهارداشت :يا در اتفاقي دلخراش نوزاد پسر 5 کيلويي را در دستگاه گرم‌نگه دارنده گذاشتند اما به‌علت اينکه دستگاه دچار مشکل فني بود به‌جاي گرم کننده به يکدستگاه داغ کننده وسوزان تبديل شده بود. در فاصله‌اي که نوزاد را دردستگاه قرار دادند تا مادر را آماده انتقال به اتاق کنند نوزاد براثر حرارت زياد دستگاه سوخت. وقتي هم پيگيري کرديم متوجه شديم دستگاه را براي تعمير فرستاده بودند اما پس از تحويل به‌علت نبود نظارت متوجه خرابي دستگاه نشده و نوزاد براثر اين سهل‌انگاري به طرزدلخراشی جان باخته بود. در اينجا مسئول فني بيمارستان مقصر شناخته شد چراکه بر روند کارها نظارت نکرده بود.

به گفته جعفری ،يکي ازکارهاي مسئول فني سرکشي به همه بخش ها، اتاق‌هاي عمل، بيماران، نظارت بر دستگاه‌ها و تجهيزات است نه اينکه در اتاقش بنشيند و منتظر بماند به او مراجعه و شکايت کنند. مسئول فني نماينده بلافصل وزارت بهداشت در بيمارستان است و مي‌تواند به همه جاي بيمارستان سرکشي و حتي بخشی را تعطيل کند.

وی افزود :از نظر ما مسئول فني طبق قانون و مصوبه هم قدرت عمل دارد و هم اجازه کنترل و نظارت مستمر. اما متأسفانه ما در برخي موارد شاهديم که مسئولان فني اصلاً در بيمارستان حضور ندارند. ضمن اینکه باید توجه داشت بازرس وزارت بهداشت قصد مچ‌گيري ندارد بلکه وقتي مي‌بيند مسئول فني به وظايفش بدرستي عمل نمي‌کند مجبور است غير از بازديد ماهانه هر از گاهي در ساعات مختلف شبانه روز به بيمارستان‌ها مراجعه کند تا در صورت وقوع تخلفي آن را پيگيري كند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
پزشك
|
Turkey
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
1
دركلنيك مادر نارمك دقيقا اين مشكلات هست!
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
1
بقیه رو کار ندارم
بیشتر خراب اون پزشکی ام که حواسش نبوده و نوزاد سوخته
خسته نباشی دکتر جون،احتمالا خانم بوده و فک کرده مرغ گذاشته تو مایکروویو
حرارت اونقدر زیاد بوده طفل معصوم سوخته
روانشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
1
واقعاً پول این قدر ارزشمنده که برای به دست آوردنش بشه هر کاری کرد؟!
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
0
1
وا اسفا
خدا به دادمان برسه
نوزاد بدبخت و اون مادری که 9 ماه بچه رو پرورش داده به امید روزی که به دنیا بیاد.
بین جگر اون مادر چطوری سوخته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: