کد خبر: ۷۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس انستیتو پاستور گفت: باید به مناسبت روز پزشک در قالب برنامه فرهنگی، "یک پیوست فرهنگی و اخلاقی سلامت" تهیه کرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ضمن تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی کشور گفت: همان طور که در خانواده با حرمت قائل شدن برای فرزندانمان باعث رشد او می شویم در جامعه نیز ، احترام به هر فردی باعث رشد آن فرد در جامعه می شود.

وی افزود:  با حفظ کرامت انسانی و یاد آوری شایستگیها ، تلاش افراد بالاتر می رود و دارای جایگاه رفیع تری می شوند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه خوشبختانه جامعه پزشکان در انجمن های تخصصی مربوط به خود فعال هستند‌، پیشنهاد داد: هر انجمنی گفتمانی ترتیب دهد و برنامه هایی برای افزایش اعتماد بیمار به پزشک، افزایش احترام افراد جامعه به مقام والا و دلسوز پزشک شکل بگیرد و در همین راستا تلاش شود تا جایگاه رفیع پزشکان و شان و منزلت آنان بیش از گذشته حفظ شود.

دکتر قانعی، با بیان اینکه رسانه ها نقش پررنگی در این زمینه دارند، گفت: همان طوری که بیماران، فرزندان جامعه هستند، پزشکان نیز از فرزندان جامعه و از قشر شریف و دلسوز هستند.

 وی گفت: روزهای مختلفی مانند روز کارگر، روز دانشجو و روز پزشک  در تقویم تاریخ داریم که نشان می دهد این گروهها، سرمایه های جامعه هستند. بنابراین باید پزشکان مورد تکریم قرار گیرند، چون جزو سرمایه های جامعه هستند.

دکتر قانعی، خاطر نشان کرد: نمی توان با ساز و کارهای شخصی و برنامه های شخصی شده و راه حل های عامی و ناگهانی، پزشکان را تکریم کرد بلکه باید به مناسبت روز پزشک در قالب برنامه فرهنگی، "یک پیوست فرهنگی و اخلاقی سلامت" تهیه کرد.

 وی گفت: لازم است بخشی از این برنامه فرهنگی توسط وزارت بهداشت و بخشهای دیگر توسط سازمان نظام پزشکی، مجلس، رسانه و بیمه ها انجام شود و هر دستگاه کار اجرایی مربوط به خودش را انجام دهد.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: بخش اعظم همجمه هایی که در جامعه بر علیه جامعه پزشکی است به خاطر این است که تکلیف مشخص نیست. در این میان در فضای مجازی همکارانی که در رابطه با انتشار یک خبر اطلاعات کافی ندارند نباید ناخود آگاه شایعه پراکنی کنند.

وی افزود: علت بسیاری از این اتفاقات عدم آموزش کافی به افراد است لذا باید کار را به متصدی سپرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: