کد خبر: ۷۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از تمامی پزشکان کشور خواست تا با خدمات خالصانه خود در عرصه تقریب و به هم نزدیک کردن مردم تاثیرگذار باشند
به گزارش شفا آنلاین : آیت الله محسن اراکی در نشست هم‎اندیشی علمی و تکریم پزشکان با موضوع نقش جهاد پزشکی در تقریب دل ‎ها، روز پزشک را تبریک گفت و با اشاره به اهمیت مسئله تقریب و لزوم نهادینه کردن فرهنگ وحدت در جامعه گفت: تقریب باید وارد زندگی آحاد مردم شود.
وی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سخن می گفت، با اشاره به نقش پزشکان در حوزه تقریب اظهار داشت: یکی از مهمترین افرادی که می توانند در این زمینه موثر باشند پزشکان هستند که با خدمت خالصانه خود می توانند در این مسیر تاثیرگذار باشند و در اینجا از همه پزشکان می خواهیم ما را در عرصه تقریب و به هم نزدیک کردن مردم یاری کنند.
اراکی با اشاره به مشکلات و چالش های امروز جهان اسلام گفت: شاید اغراق نباشد اگر بگوییم در طول تاریخ اسلام دورانی این چنین در جامعه اسلامی وجود نداشته بلکه می توان ادعا کرد که کل بشریت چنین دورانی را به خود ندیده است.
وی افزود: جمعی با شعارهای دینی جمعیت بشر را پراکنده می سازند و عده ای را به نابودی جمعی دیگر فرا می خوانند و تاسف بار اینکه این اقدامات با شعارهای دینی و با شعار حمایت از ارزش های انسانی صورت می گیرد.
اراکی اضافه کرد: در حالی که انقلاب اسلامی روش جدیدی برای هدایت بشر پیشنهاد کرده و آن حاکمیت خدا و دین خدا و نظم الهی در جامعه بشری به عنوان دکترین نوین بود، قدرت های استکباری با این دکترین به مخالفت برخاستند و آخرین توطئه ای که در جهان اسلام با آن مواجه هستیم، موضوع تفرقه مذهبی و جنگ مذهبی است که نمونه هایی از آن را در کشورهای سوریه، عراق، لیبی و مصر می بینیم.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و سایر مسوولان کشور مبنی بر وحدت مسلمانان گفت: هویت اسلامی، هویت وحدت است. یعنی اگر جامعه ای داشته باشیم که نام اسلام را داراست، باید اولین شاخصه آن جامعه وحدت و یکپارچگی باشد و تنها عنصری که می تواند جامعه بشری را یکپارچه کند اطاعت از فرمان الهی است.
اراکی با اشاره به سه مرحله و شاخصه اصلی تقریب گفت: نظریه سازی، گفتمان سازی و میدان سازی سه مرحله تقریب است و ما اکنون در مرحله میدان سازی تقریب یعنی عملی کردن طرح های تقریب در بخش های مختلف جامعه اعم از دانشگاه ها، کارگاه ها و حوزه ها هستیم.
طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه زنان مسلمان در سخنانی با قدردانی از فعالیت های جهادی پزشکان تقریبی، این حرکت را گامی بزرگ برای تحقق تقریب عملی برشمرد.
کرمانی افزود: با توجه به اوضاع یمن و مظلومیت مردم این کشور که هر روز در معرض بدترین تجاوزات نظامی قرار دارند، اتحادیه جهانی زنان مسلمان درصدد بر آمد تا برای زدودن مشکلات مردم یمن طرحی را برای زدودن رنج های آنان به دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ارائه دادیم و معتقدیم پزشکان می توانند در این مسیر نقش عمده ای را ایفا کنند.
نشست هم اندیشی و تکریم پزشکان تقریبی با موضوع نقش جهاد پزشکی در تقریب دل ها عصر دیروز با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
در این نشست دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از 14 پزشک شیعه و سنی کشور که در عرصه پزشکی جهادی و تقریبی خدماتی ارائه کرده اند، قدردانی کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: