کد خبر: ۷۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
شفا آنلاین>سلامت>سیاستگذاران سلامت با تدوین استراتژی های مختلف و اجرای شتابزده برخی از طرح ها و برنامه های مختلف ، فضای نظام سلامت را دشوار نموده اند.

به گزارش شفا آنلاین،داریوش طاهر خانی عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی  با اشاره به اینکه قدمت رابطه بین پزشک و بیمار به ازای تاریخ است، اذعان داشت : در ادوار مختلف مردم علاوه بر مداوای بیماری برای مشورت در امور اجتماعی نیز به این قشر مراجعه نموده و به همین سبب عالمان به علم طب را "حکیم" خطاب می کردند.

وی با بیان اینکه همواره دانش آموختگان طب ، پس از تکمیل دانش خود و قبل از پرداختن به طبابت ، ملزم به قرائت سوگندنامه ای در نزد اساتید خود بوده اند؛ افزود: دانش آموختگان طب با انجام این کار متعهد می شدند تا علم خویش را از هیچ بیماری با هر نوع دین و تفکر، از هر نژاد و قومیت و بدون در نظر گرفتن وابستگی های اجتماعی و سیاسی اش دریغ ننمایند.

وی با تاکید براینکه جامعه پزشکی در ادوار مختلف ، با چالش هایی مواجه بوده است ؛ ادامه داد: این مشکلات مختص به دوران خاصی نبوده و حاکمان زر و زور برترین پزشکان عصرشان را برای دربار خود می خواستند و با این تصمیم ، امکان برخورداری مردم از دانش آنان را از بین می بردند و بدین صورت بزرگترین حکیمان تاریخ چون بوعلی برای ماندن در بین مردم چاره ای جز پیمودن راه شهرها نداشته اند.

 عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه همواره ، برخی از دانش آموختگان گروه های مختلف پزشکی مورد بی مهری متولیان نظام سلامت کشور قرار گرفتند ، خاطرنشان ساخت : تبلور این بی مهری ها را می توان در "فراموش شدن گروهی از آنان در طرح تحول سلامت" دید و در لابه لای صفحات کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت ، آنجایی که تعرفه های "هنر تشخیص درد بیماران ، فدای تن آهنین و بی روح تجهیزات پزشکی می شود" ، با تمام وجود احساس کرد.

طاهر خانی تصریح کرد : باید دانست که هیچ تصمیم ، طرح ، برنامه و یا مصوبه ی مصلحت اندیشانه ای ، اول شهریور را که یاد آور "زاد روز بوعلی سینا ،حکیم مسلمان ایرانی" است ، در  یاد ها کمرنگ نخواهد کرد

 وی گفت :جا دارد که در آستانه "روز پزشک" از تلاش ها و مجاهدت های کلیه همکاران در اقصی نقاط کشور تشکر نموده و این روز را به آنان و همه افرادی که در جهت سلامت جامعه گام برمی دارند، تبریک عرض نمایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: