کد خبر: ۷۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 28
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: اسکیمرها دستگاه‌های الکترونیکی کوچک، ظریف و باریکی هستند که اطلاعات کارت عابر بانکها را روی نوار مغناطیسی خوانده و ذخیره می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،سرهنگ حسن کوره‌بلاغی با اشاره به اینکه"اسکیمرها" سارقان نامرئی اطلاعات عابر بانک هستند اظهار داشت: اسکیمرها دستگاه‌های الکترونیکی کوچک، ظریف و باریکی هستند که اطلاعات کارت عابر بانک‌ها را روی نوار مغناطیسی خوانده و ذخیره می‌کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: دستگاهی کوچکی که تشخیص آن به سادگی امکان‌پذیر نبوده و از کارت‌های بانکی افرادی که از دستگاه خودپرداز استفاده می‌کنند اسکن کرده و اطلاعات حساب افراد را نیز در خود ذخیره می‌کند.

وی تصریح کرد: همه افرادی که از کارتهای عابر بانک استفاده می کنند، باید به دقت عدم وجود ابزار اسکیمیکی نظیر دوربین یا صفحه کلید دروغین یا هر چیز مشکوکی را بررسی کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، حتما موضوع را با بانک مطرح کنند تا از کلاهبرداری احتمالی جلوگیری شود.

کوره‌بلاغی با تاکید بر اینکه مردم باید در حفظ و نگهداری کارت‌های اعتباری خود دقت لازم را به عمل آورده و از نگهداری رمز عبور در کنار کارت اجتناب کنند افزود: مردم نباید به هیچ وجه کارت و رمز عبور خود را در راستای دریافت پول در اختیار اشخاص ناشناس قرار دهند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با تاکید بر تغییر کلمه رمز عبور در زمان‌های مختلف بیان کرد: مردم نباید برگ رسیدی که از دستگاه خودپرداز دریافت می‌کنند در محل رها کرده بلکه در صورت عدم نیاز باید آن را معدوم کنند.

کوره‌بلاغی گفت: از سوی دیگر  مردم باید موجودی حساب‌های بانکی خود به ویژه حساب‌های عابر بانک را در فاصله‌های زمانی مناسب چک کنند و در فروشگاه‌هایی که امکان خرید با استفاده از کارت خودپرداز وجود دارد از دادن رمز کارت به فروشنده اجتناب کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: