کد خبر: ۷۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 20
شفا آنلاین>سلامت>با توجه به نوع پوست صورت خود، ضدآفتاب مناسب خود را انتخاب کنید هر نوع ضدآفتابی برای پوست شما مناسب نیست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ساکت متخصص پوست و مو  گفت: استفاده از ضدآفتاب با توجه به وضعیت پوست افراد می‌باشد. مسلماً افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنند که فاقد چربی نیستند، بدین معنی که باید داخل ضدآفتاب آن‌ها مرطوب کننده باشد، اگر پوست فرد به قدری خشک باشد که ضدآفتاب هم پاسخگو نیست و حتی با مصرف ضدآفتاب نیز مجدداً پوست صورتشان، پوسته می‌دهد باید علاوه به ضدآفتابی که به صورت می‌زنند، یک مرطوب کننده نیز استفاده کنند. بنابراین پوست‌های خشک معمولاً نیاز به مرطوب کننده و استفاده از ضدآفتاب‌هایی که مخصوص پوست‌های خشک است، دارند.

وی در ادامه گفت: افرادی که داراری پوست چرب هستند، بهتر است تا از ضدآفتاب‌های چرب استفاده نکنند، زیرا چربی آن‌ها را افزایش می‌دهد، بعلاوه کسانیکه جوش غرور جوانی به همراه چربی پوست دارند، بهتر است تا از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنند که چربی کمی دارند، زیرا چربی زیاد باعث انسداد مجاری ترشح چربی می‌شود و آکنه‌ی صورت این افراد را تشدید می‌کند و باعث افزایش جوش‌های زیر پوستی سرسیاه یا سرسفید به نام کومدون می‌شوند.

دکتر ساکت گفت: افرادی که پوستشان دارای بیماری حاد پوستی است، و اگزما دارند، حساسیت دارند، معمولاً باید از ضد آفتاب‌هایی که فیزیکی هستند استفاده کنند و از ضد آفتاب‌هایی که دارای مواد شیمیایی هستند، کمتر استفاده کنند زیرا امکان آن وجود دارد که اگزما و حساسیت آن‌ها تشدید شود، همچنین این افراد باید اگزمای پوست خود را درمان کنند.

وی در پایان گفت: کسانی که در معرض آفتاب شدید می‌باشند، یعنی در جاهایی هستند که  آفتاب بسیار شدید است، ارتفاع محل استقرارشان بالاست، در برف و یا در دریا هستند، باید از ضد آفتاب‌های قوی فیزیکی و شیمیایی درجه SPF بالا استفاده کنند.

کودکان نیز دارای ضدآفتاب‌های مخصوص به خود هستند و معمولاً در ضد آفتاب کودکان نیز مواد شیمیایی کمتری وجود دارد و ضدآفتاب آن‌ها فیزیکی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: