کد خبر: ۷۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 20
شفاآنلاین:سلامت جنسی>درمان>داشتن بيماري‌هاي گوناگون و استرس تاثير مهمي بر دوران قاعدگي خانم‌ها مي‌گذارد اما بسيار مهم است كه بدانيم داشتن عادت ماهيانه‌اي منظم در اصل به چه معناست؟
به گزارش شفا آنلاین : وقتي صحبت از سلامت مي‌شود بسياري از خانم‌ها با كنترل منظم و معاينه‌هاي معمول، اطلاعاتي را دراختيار پزشك خود قرار مي‌دهند، اما موارد متعددي وجود دارد كه متخصصان بيماري‌هاي زنان از آنها به شما چيزي نمي‌گويند. در اينجا به چند مورد اشاره مي‌كنيم تا هم از شرايط سلامت خود آگاه شويد و هم درد دوران قاعدگي را كاهش دهيد.

 

۱- ممكن است قاعدگي نامنظم چندان هم نامنظم نباشد
بعضي از خانم‌ها تخمك‌گذاري منظمي ندارند در نتيجه قاعدگي آنها نيز نامنظم خواهد بود. داشتن استرس و بيماري‌هاي مختلف مي‌تواند بر روي قاعدگي تاثير بگذارد. اما مهم است كه بدانيد يك قاعدگي نامنظم در حقيقت به چه معناست. هر سيكل قاعدگي منظم در ۲۵ تا ۳۵ روز از آغاز قاعدگي تا قاعدگي بعدي است. بسياري از خانم‌ها فكر مي‌كنند كه اگر ماه بعد در همان تاريخ قاعدگي آنها شروع نشود عادت ماهيانه آنها نامنظم است در صورتي كه اين تصور كاملا اشتباه است.

 

۲- ارتباط خوردن شيريني با سندروم پيش از قاعدگي
دانشمندان مي‌گويند هيچ دليلي براي ارتباط افزايش ميل و اشتها به خوردن شيريني با آغاز سندروم پيش از قاعدگي وجود ندارد. همه اينها زاييده ذهن شماست.

 

۳- سندروم پيش از قاعدگي (pms)
بر اساس تحقيقي كه در سال ۲۰۰۵ انجام شد افزايش مصرف كلسيم و ويتامين مي‌تواند به طور چشمگيري سندروم پيش از قاعدگي را كاهش دهد. همچنين به رژيم غذايي روزانه و نوع تغذيه خود هم دقت كنيد. تحقيقات بلندمدت حاكي از آن است كه خانم‌هايي كه به طور متوسط ۴ وعده غدايي حاوي شيريني، شير بدون چربي، محصولات لبني و يا آب پرتقال تازه مي‌خورند كمتر در معرض سندروم پيش از قاعدگي قرار مي‌گيرند.

 

۴- قاعدگي‌هاي كوتاه‌مدت
داشتن قاعدگي كوتاه‌مدت مي‌تواند نشانه كم‌خوني باشد، اگر خونريزي شديد داريد و سيكل قاعدگي‌تان نيز كوتاه است (۱۵ روز) مي‌تواند نشانه اين باشد كه بدن شما با كمبود آهن، ميوما و يا هموگلوبين پايين مواجه است. در مدت زمان قاعدگي، خانم ها ۶۰-۵۰ ميلي خون از دست مي‌دهند كه اين مقدار دليلي برداشتن بيماري خاصي نيست. پس اگر چرخه قاعدگي‌تان كوتاه است به پزشك مراجعه كنيد و دليل آن را جويا شويد.

 

۵- فقدان چربي در بدن مساوي با فقدان قاعدگي
اگر شاخص توده‌بندي شما بسيار پايين باشد (۱۲-۸) بدن شما خود به خود در وضعيت سيستم بقا قرار مي‌گيرد و آمنوره (فقدان قاعدگي) رخ مي‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: