کد خبر: ۷۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفا آنلاین>سلامت>با تشخیص به موقع و درمان زودرس و مناسب تیفوئید‌، دوره این بیماری کوتاه شده و حدود 90 درصد موارد بیماری نیز به طور کامل درمان می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،‌زین ‌العابدین ‌هروی متخصص بیماری‌های عفونی  گفت: در تابستان برخی از بیماری‌ها شیوع گسترده‌ای می‌یابند و به دلیل میزان بالای ابتلا، زمان و هزینه بسیاری از مردم و سیستم بهداشتی و درمانی را به خود مشغول می‌کنند.

وی با بیان اینکه وبا‌، تیفوئید یا همان حصبه و برخی دیگر از بیماری‌های اسهالی و روده‌ای در تابستان بسیار شایع و مشکل ساز هستند‌، تصریح کرد‌: بیماری‌های فصل گرما که به طور‌ عمده بر روی سیستم گوارشی تأثیر می‌گذارند‌، در اغلب موارد به دلیل گرمی هوا و احتمال آلودگی و فساد آب و مواد غذایی بروز می‌کنند و پیشگیری از آنها به طور عمده با اصلاح وضعیت بهداشتی در زمینه فردی و گروهی به دست آمده و امکان‌پذیر خواهد بود.

‌هروی افزود‌: از جمله بیماری‌های مهم در تابستان تیفوئید‌، حصبه یا تب ‌روده‌ای است که ‌بر اثر آلودگی آب یا غذا به انسان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات زیاد ناشی از بیماری تیفوئید نظیر خونریزی دستگاه گوارش و تب شدید و حتی خطر تهدید زندگی، اما می‌توان این بیماری را تحت کنترل در‌آورد.

‌هروی تأکید کرد‌: با تشخیص به موقع و درمان زودرس و مناسب تیفوئید‌، دوره این بیماری کوتاه شده و حدود 90 درصد موارد این بیماری نیز به طور کامل درمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از تیفوئید رعایت بهداشت و نظارت محیط زندگی، بهداشت آب و مواد غذایی و دور نگه داشتن مواد خوراکی از تماس با حشرات ضروری است، خاطرنشان کرد: شستشوی دست‌ها با صابون‌، پرهیز از مصرف سبزی و ‌سالادی که خوب شسته نشده‌، پرهیز از مصرف غذاهای نامطمئن و آب غیر سالم‌، از مهمترین راهکارها و اقدامات جهت پیشگیری و کنترل تیفوئید یا حصبه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: