کد خبر: ۷۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 14
شفا آنلاین>سلامت>تومورهای پوستی ناحیه سر و صورت یکی از شایعترین علل ارجاع بیماران نیازمند ترمیم به جراحان پلاستیک است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر شهریار حدادی ابیانه فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی  با بیان اینكه سر و وصورت به علت وضعیت مکانی خاص خود ، در معرض آسیبهای محیطی و تروماتیک متعدد قرار دارند گفت : تومورهای پوستی ناحیه سر و صورت یکی از شایعترین علل ارجاع بیماران نیازمند ترمیم به جراحان پلاستیک است.

وی با اشاره به اینكه خصوصیات منحصر به فرد رویش مو در ناحیه اسکالپ ، حساس بودن این منطقه از نظر زیبایی ، از چالشهای ترمیمی شایان توجه می باشد تصریح كرد : دفورمیتی های ناشی از رزکسیون تومور می توانند کوچک باشند ، به قدری که ترمیم آن به صورت اولیه امکان پذیر باشد و یا بزرگ باشند که احتیاج به انتقال نسج داشته باشند .

این فوق تخصص جراحی پلاستیك و زیبایی ادامه داد : طی ده سال اخیر ، تحولات ایجاد شده در نحوه جراحی ها باعث افزایش رویکرد به این جراحی تخصصی و اعتماد به کارآیی آن شده و جراح پلاستیک می تواند جهت بازسازی منطقه ، از جابجایی پوست ، عضله و یا گرافت استخوانی استفاده نماید .

وی با بیان اینكه تغییر مهم دیگر در برنامه ریزی ترمیمی ،عدم پایبندی صرف به نردبان ترمیمی می باشد كه بهترین روش ساده ترین روش نیست اظهار كرد : روشی که بازسازی دیفکت ها را به صورت کامل مرتفع کند می باشد .

دکتر حدادی ابیانه در پایان خاطرنشان كرد:  شایع ترین تومورها BCC ( 81 درصد ) ، SCC ( 16.5 درصد ) و MM( حدود 22 درصد ) بوده است .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: