کد خبر: ۷۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: طبق آمارها سالانه 3700 نفر از چرخه پزشکان عمومی خارج می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی درخصوص پزشکان عمومی گفت: سالانه 3700 نفر پزشک عمومی از چرخه پزشکان عمومی خارج می شوند. 

وی در این خصوص بیشتر توضیح داد: طبق آمارهای سازمان نظام پزشکی پزشکان عمومی به دلایل مختلف از چرخه ارائه خدمات خارج می‌شوند. این دلایل عبارتند از: عدم توانایی اداره کردن مطب، مهاجرت به خارج از کشور، بازنشستگی، کهولت سن و انتخاب شغل‌های دیگر. 
علیرضا زالی با اشاره به این که سالیانه تعدادی از پزشکان عمومی جذب دستیاری می شوند اظهار کرد: هر سال حدود 2500 نفر از پزشکان عمومی جذب سهمیه‌های دستیاری می‌شوند. البته اغلب کسانی که دستیار می‌شوند، گروهی از پزشکان عمومی هستند که در دهه اول فارغ‌تحصیلی قرار دارند. 

وی افزود: افرادی که در دهه اول فارغ‌تحصیلی قرار دارند شانس بیشتری برای قبولی در دوره دستیاری دارند زیرا بعد از ده سال این فرصت به صورت تصاعدی کم می‌شود. 

رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: بنابراین بیشترین میزان خروج،‌به افرادی اختصاص دارد که نظام پزشکی بالاتری دارند. 

وی راجع به کمبود پزشک عمومی خاطر نشان کرد: درحال حاضر کمبود پزشک عمومی نداریم مشکل اصلی توزیع پزشکان عمومی است. 50 درصد از مردم به پزشکان عمومی مراجعه نمی‌کنند اگر این تعداد تغییر رویه دهند و نظام ارجاع به طور کامل در سراسر کشور مستقر شود نیاز ما به پزشک عمومی حدود 50 هزار نفر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: