کد خبر: ۷۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 07
شفا آنلاین>بیمه و بانک>توافق هسته ای با آمریکا و دیگر قدرت های جهان می تواند باعث رفع تحریم های ایران شود و همین انگیزه رفت و آمدهای گروه های تجاری و سیاسی در هفته های اخیر به ایران شده است.

به گزارش شفا آنلاین، به نقل از وال استریت ژورنال، بانک ایتالیایی مدیوبانکا اس پی ای به دنبال به چنگ آوردن فرصت های تجاری در ایران است زیرا توافقی که ماه گذشته بین ایران و قدرت های غرب به دست آمد می تواند باعث برداشته شدن تحریم ها شود.

مدیر ارشد این بانک البرتو ناگال می گوید "فرصت های بسیار جالبی در این کشور وجود دارد و هر بخشی رشد خواهد کرد ما در به دست آوردن این فرصت ها مصمم هستیم اما همه چیز به متغیرهای خارجی بستگی دارد."

ناگال در حالی این اظهارات را داشت که سود خالص سه ماهه چهارم بانک ۸۰ درصد افزایش را تا ۱۲۴.۲ میلیون یورو داشت. درآمد در همین دوره به ۵۲۹.۸ میلیون یورو کاهش یافت. اما در سال مالی ۲۰۱۴-۲۰۱۵ درآمد بانک از ۱.۸۲ میلیارد یورو به ۲.۰۴ میلیارد یورو افزایش یافت. این بهترین نتیجه مدیوبانکا در کل تاریخ فعالیتش بوده است.

این بانک روز سه شنبه به همراه وزیر توسعه اقتصاد و شرکت اعتبار صادرات SACE با وزیر اقتصاد و امور مالی ایران و بانک مرکزی در مورد توسعه اقتصادی و روابط تجاری بین دو کشور توافقنامه ای امضا کردند.

توافق ایران و ایتالیا بعد از توافق هسته ای تاریخی ایران در وین با قدرت های غرب حدود سه هفته پیش صورت می گیرد.

کار مدیوبانک در ایران به ۶۰ سال پیش باز می گردد و در زمینه وام دهی به بانک های دولتی ایران و حمایت از شرکت های ایتالیایی برای انجام تجارت با ایران کار کرده است.

این بانک قصد دارد در خصوصی سازی شرکت های دولتی ایران در سرمایه گذاری خارجی بخش استراتژیک مثل نفت و امور مالی و توسعه وام دهی و تجارت بازار سرمایه بدهی با بخش خصوصی و دولتی ایران فعالیت کند.

SACE برآورد می کند برداشتن تحریم ها صادرات ایتالیا به ایران در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ را به ۳ میلیارد یورو برساند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: