کد خبر: ۷۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 05
شفا آنلاین>سلامت>13 جراح به دلیل قصور پزشکی محکوم شدند.
به گزارش شفا آنلاین،محسن خلیلی، قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی  در خصوص دلیل محکومیت 13 جراح اظهار کرد: 13 جراح به دلیل قصور پزشکی محکوم شدند. محکومیت این جراحان با توجه به تصویب قانون جدید، جایگزین حبس خواهد بود. 

وی افزود: هم‌اکنون حکم حبس پزشکان بر اساس قانون جدید تعلیق می‌شود پزشکان متخلف بر اساس تشخیص قاضی پرونده به پرداخت جزای نقدی یا انجام کار رایگان محکوم می‌شوند آیین نامه مجازات جایگزین حبس در سال 93 به تصویب رسید. 

قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در سال 93 بر اساس هماهنگی‌هایی که به وسیله رئیس سازمان نظام پزشکی با رئیس قوه قضاییه بر اساس آنچه در سال 92 در خصوص محکومیت پزشکان مشاهده شده بود، انجام شد. فصل پنجم بخش تعزیرات حکومتی به نگارش درآمد در این فصل حبس پزشکان به صورت تعلیقی درآمد و رئیس قوه قضاییه نیز این موضوع را پیگیری کرد. 

گفتنی است درهفته جاری انجمن جراحان عمومی در نشست خبری خود از محکومیت 13 جراح خبر داده بود این خبر در فضای رسانه‌های مجازی و مکتوب مطرح شد سازمان نظام پزشکی دلیل محکومیت این افراد را قصور پزشکی مطرح می‌کند. 

قصور پزشکی سبب وارد شدن آسیب‌های جدی به بیماران می‌شود و برخورد جدی با این مسئله می‌تواند، اعتماد سازی را در بین مردم به وجود بیاورد البته بیشتر این قصور پزشکی در حیطه جراحی زیبایی اتفاق افتاده بود جراحی‌هایی که با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه می‌شد و گاه آثار ناخوشایندی را برای آن‌ها بر جای می‌گذارد. از نمونه‌های آن می‌توان به خبرهایی که در خصوص جراحی زیبایی بینی می‌شنویم اشاره کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: