کد خبر: ۷۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 05
شفا آنلاین>سلامت> 2اوت اعلام کردند، شيوع مرگبار بيماري لژيونر، نوع شديدي از ذات‌الريه که با لژيونلا ايجاد مي‌شود از 10 ژوئيه تا به حال به بيماري 65 نفر و مرگ 4 نفر در محله برانکس اين شهر انجاميده است.
به گزارش شفا آنلاین،شمار مبتلايان در اين موج بيماري لژيونر که مقامات آن را غيرمعمول خوانده‌اند، بيش از 5 برابر موارد ثبت‌شده در آخرين بار شيوع بيمار در دسامبر 2014 است که در آن 12 نفر در برانکس بيمار شدند.

اين بيماري ناشي از لژيونلا است، باکتري که در برخي از سيستم‌هاي لوله‌کشي از جمله وان‌هاي آب داغ، مرطوب‌کننده‌ها، برج‌هاي تبريد و تانک‌هاي آب داغ يافت مي‌شود.

اين باکتري از طريق تنفس قطره‌هاي آب منتشر مي‌شود و از شخصي به شخص ديگر قابل سرايت نيست.

اين بيماري بيش از همه در تابستان و اوائل پاييز شايع مي‌شود. علائم بيماري شامل تب، سرفه، سردرد و دردهاي عضلاني است.

اداره بهداشت نيويورک در واکنش به اين شيوع 22 ساختمان در برانکس را بازرسي کرده است که 17 تاي آنها داراي برج‌هاي تبريد بودند. در پنج ساختمان از جمله هتل تاريخي اوپرا هاوس، مرکز پزشکي لينکلن و فروشگاه و مجتمع سينمايي کونکورس پلازا باکتري لژيونلا پيدا شده است.

اقدامات ضدعفوني در همه اين مکان‌ها در حال انجام است يا به پايان رسيده است.

خوليو وارگاس، مدير هتل اوپرا هاوس گفت: «آب مورد استفاده در برج تبريد هتل تصفيه و ضدعفوني شده و هيچ گزارشي از بيماري مهمانان هتل داده نشده است.»

اداره بهداشت اعلام کرد منابع آب آشاميدني، آب‌نماها و استخرها در شهر به اين باکتري آلوده نيستند. اين نام در سال 1967 به اين بيماري داده شد، هنگامي که باکتري عامل آن در کنوانسيون لژيون آمريکايي، يک سازمان کهنه‌سربازان، شيوع يافت. هر سال 8 تا 18 هزار نفر در آمريکا به علت اين بيماري بستري مي‌شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: