کد خبر: ۷۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
شفا آنلاین>سلامت>يک شرکت فعال در عرصه توليد داروهاي جديد اخيرا اعلام کرده که مطالعه ويتاليتي (VITALITY-ALS)را که يک مطالعه فاز 3 براي ارزيابي اثرات تيراسمتيو(Tirasemtiv) روي ظرفيت حياتي ريه و ساير معيارهاي عملکرد تنفسي در مبتلايان به ALS درمقايسه با دارونماست را شروع خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین،روبرت بلوم، مديرعامل شرکت سايتوکينتيکس مي‌گويد:‌ «شروع مطالعه ويتاليتي، قدم بزرگي براي اين شرکت در ايفاي وظيفه‌مان در کمک به بيماراني است که از ALS رنج مي‌برند. تيراسمتيو، اولين داروي توليد اين شرکت با قابليت اثر بر قدرت و عملکرد عضلات براي درمان اين بيماران است.»

ظرفيت حياتي ريه، به ميزان هوايي اطلاق مي‌شود که پس از حداکثر بازدم در ريه باقي مي‌ماند و براي اندازه‌گيري قدرت عضلات اسکلتي مسئول تنفس (مثلا ديافراگم) به کار مي‌رود. ظرفيت حياتي اغلب با درصد مشخص مي‌شود و براي افراد مختلف متفاوت است و معيار خوبي براي بررسي پيشرفت بيماري و شانس بقا در مطالعات باليني روي مبتلايان به ALS که معمولا در نتيجه نارسايي تنفسي جان خود را از دست مي‌دهند، محسوب مي‌شود. تيراسمتيو، فعال کننده سريع تروپونين عضلات اسکلتي، تغيير آماري معناداري بر عملکردهاي تنفسي و قدرت عضلات در فاز 2 مطالعات (BENEFIT-ALS) روي اين دارو نشان داد.

مطالعه ويتاليتي، يک تحقيق چندمليتي، تصادفي دوسوکور با استفاده از دارونماست که با شرکت 445 بيمار که در کمتر از 24 ماه قبل تشخيص ALS براي آنها گذاشته شده، انجام خواهد شد. هدف اوليه مطالعه، تغيير از ميزان پايه ظرفيت حياتي ريه پس از 24 هفته درمان با تيراسمتيو يا دارونما بود. انتظار مي‌رود که مطالعه ويتاليتي در بيش از 75 مرکز در آمريکاي شمالي و اروپا انجام شود و نتايج اوليه آن در اواسط سال 2016 ميلادي منتشر خواهد شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: