کد خبر: ۷۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 02
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>الیاس جراده پزشک لبنانی شیوه ای نوین برای درمان نابینایی ابداع کرد.
به گزارش شفا آنلاین : این پزشک لبنانی توانست با انتقال بخش هایی ازچشم راست بیمار به چشم چپ وی، نابینایی 30 ساله وی را درمان کند.

این پزشک لبنانی درباره این عمل جراحی گفت : حاتم سلیمان بیماری بود که یکی از چشمان وی براثر برخورد ترکش درجنگ داخلی لبنان آسیب دیده بود و پزشکان تلاش کرده بودند که قرنیه وبخش قدامی چشم وی را ترمیم کنند.

جراده افزود: این بیماردو بار تحت عمل پیوند قرنیه قرارگرفت ولی در هر دو بار بدن وی قرنیه را پس زد و این عمل ها به تخریب کامل سطح چشم و سلول های بنیادی او منجر شد.

وی بیان کرد : چشم راست این بیمار تا حدودی سالم بود ولی از انسداد عروق شبکیه رنج می برد که آن هم منجر به نابینایی وی شده بود.

جراده اضافه کرد : پس از تخریب شبکیه چشم راست، بخش قدامی شامل قرنیه و عدسیه آن سالم مانده بود درحالی که چشم چپ ازتخریب همین بخش رنج می برد اما شبکیه و عصب بینایی وی سالم بود.

پزشک به این نتیجه رسید که شاید با انتقال بخش قدامی چشم راست به چشم چپ بتوان به این بیمارکمکی کرد.

جراده پس ازتحقیقات بسیار و مشورت با اساتید و متخصصان بزرگ دریافت که تاکنون چنین عملی بی سابقه است ولی همه این افراد این ایده را شایسته آزمودن دانستند.

پزشک بیمار را درجریان ایده خود قرارداد و غیرقابل پیش بینی بودن هرنتیجه ای را به اطلاع وی رساند و بیمار نیز با انجام عمل جراحی موافقت کرد.

این عمل جراحی درمدت سه ساعت و با بکارگیری دقیق ترین فناوری ها انجام شد و بخش قدامی چشم راست شامل قرنیه و سلول های بنیادی به چشم چپ پیوند زده شد و پس از باز کردن پانسمان، مشخص شد که بیمار بینایی خود را باز یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: