کد خبر: ۷۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 03
دبير اجرايي همايش علمي فصلي انجمن پزشکان عمومي ،علی سجادی
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>علت انتخاب سه محور «تجويز منطقي دارو»، «مراقبت‌هاي پوست و مو» و «ترويج استفاده از شير مادر» طبق فاکتورهايي است که ما براساس آن موضوعات موجود در محورها را اولويت‌بندي مي‌کنيم.
به گزارش شفا آنلاین، اينها اولويت هاي ملي است که بر اساس ليست وزارت بهداشت انتخاب مي شوند. تجويز منطقي دارو به عنوان مثال از همين ليست انتخاب شده و امتياز بازآموزي زيادتري دارد و پزشکان نيز به آن نياز بيشتري دارد.

 به همين علت ما هميشه به اولويت‌هاي ملي بيشتر توجه مي‌کنيم. ضمن اينکه ما در همايش‌هاي علمي از شيوه ثبت نام نيز الگوبرداري‌هاي زيادي مي‌کنيم و با توجه به ميزان استقبال همکاران از موضوع پنل‌ها نيز مي‌توانيم دريابيم، کدام مورد جذابيت بيشتري براي همکاران دارد و در همايش بعدي بيشتر به آن بپردازيم.

 البته ميزان امتياز بازآموزي نيز روي انتخاب پزشکان تأثير دارد. ولي ما با دقت بيشتر متوجه خواهيم شد که پزشکان به کدام موضوع احساس نياز بيشتري دارند يا علاقه بيشتري نشان مي‌دهند. اين موضوعات همان مواردي هستند که پزشکان بدون توجه به امتياز آن از پنل استقبال مي‌کنند.


در حال حاضر همچنين جامعه پزشکي روزهاي پرحاشيه‌اي را مي‌گذراند. بايد در نظر داشت که تاريخ برگزاري همايش از ماه‌ها پيش انتخاب شده بود و کاملاً اتفاقي با رويدادهاي اخير همزمان شد.

حواشي صنفي يک قشر زماني که افراد دور هم گرد هم مي‌آيند، به يکديگر منتقل مي‌شوند که البته امروز چنين اتفاقي نيفتاد و شايد هم علت آن اين باشد که همايش فصلي اين دوره تنها يک همايش علمي بود و هيچ‌گونه جنبه صنفي نداشت.

البته ما در همايش صنفي ساليانه خود قطعاً به بسياري از مسائل روز در جريان مي‌پردازيم و با مسئولين مملکتي بسياري رو در رو گفت و گو مي‌کنيم.

ولي اين همايش تنها يک همايش علمي بود و صرفاً جنبه بازآموزي داشت و شايد به همين خاطر بود که گردهمايي پزشکان در اينجا منجر به حاشيه‌اي ديگر براي اين قشر نشد. با اين حال بايد در نظر داشت که در سخنراني‌هاي دکتر زالي و دکتر کاميابي اشاره به اين مسائل کاملاً ديده مي‌شد و اينها به هر حال طبيعي است هر سخنراني با توجه به رخدادهاي اخير محتواي سخنراني خود را انتخاب مي‌کند.


انجمن پزشکان عمومي يک انجمن علمي است که بر طبق همين اصل علمي بودن نيز تلاش مي‌کند، وارد حواشي نشود. اما بسياري از مباحث مربوط به سياست و مديريت سلامت کشور با وجودي که به صنف پزشکان و مسئولين مملکتي بازمي‌گردد، اما بازهم از آنجايي که موضوعاتي علمي است و روي سلامت جامعه تأثير مي‌گذارد، از اين ديدگاه وارد مي‌شود و اگر هم نظري مي‌دهد يا دخالتي مي‌کند، صرفاً بخاطر همين نگراني در رابطه با سلامت جامعه است. بنابراين دخالت اين انجمن در سياست‌گذاري‌ها اگر موردي صورت بگيرد ورود به سياست‌گذاري نيست و تنها نيت انجمن اصلاح الگوي سلامت مردم است.


به همين منظور انجمن پزشکان عمومي در نشست‌هاي داخلي خودش و جلسات ساليانه و ماهيانه و شوراي هماهنگي شعب خود در رابطه با مسائل و مشکلات روزي که جامعه پزشکي و بخش سلامت مردم را درگير کرده است به صحبت مي‌نشيند و گاه با حضور افرادي مانند وزير بهداشت و دکتر زالي و باقي پزشکان مسئول موجب همکاري و هماهنگي بيشتر انجمن با دستگاه‌هاي اجرايي مي‌شود.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: