کد خبر: ۷۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به وضعیت سر‌ سرنگ‌های بیماران دیابتی گفت: هم اکنون سر‌سرنگ‌های بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه قرار ندارد.
به گزارش شفا آنلاین،اسدالله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت  با اشاره به مشکلات بیماران دیابت اظهار کرد: بیماران دیابتی برای تهیه دارو‌های خود و سر‌سرنگ با مشکلی مواجه نیستند، مشکل اصلی آنها به تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن آن باز می‌گردد. شرکت‌های بیمه‌گر سر‌سرنگ‌ها و سر‌سوزن‌های بیماران دیابتی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

وی افزود: انجمن دیابت 28 سال است که مسئله تحت پوشش بیمه نبودن سر‌سرنگ‌ها و سر‌سوزن‌ها را تکرار می‌کند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت تصریح کرد: برای آنکه بیماری دیابت بهتر کنترل شود، باید از وسایل جانبی استفاده کرد. این وسایل نیاز دارد توسط بیمه‌گر تحت پوشش قرار بگیرد. در صورتیکه داروی بیمار دیابتی باشد اما ابزار استفاده آن تحت پوشش نباشد، کنترل بیماری دیابت بی‌نتیجه خواهد ماند.

رجب در خصوص پوشش بیمه‌ای بیماران دیابتی بیان کرد: 90 درصد دارو‌های بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه قرار دارد و بیمه‌ها هزینه آن را تحت پوشش قرار می‌دهد. این مسئله نزدیک به دو سال است که برای بیماران دیابتی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیماران دیابتی با کمبود آمپول گلوکاگون روبرو هستند، انجمن دیابت در این خصوص با سازمان غذا و دارو مکاتبه کرده است نتیجه این نامه‌نگاری در هفته آینده مشخص خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: