کد خبر: ۷۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 30
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>سلامت>نهمین سمینار سه روزه چالش های چشم پزشکی با همت مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران در روزهای هفتم تا نهم مردادماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین : محسن بهمنی کشکولی دبیر علمی سمینار گفت: این سمینار همه ساله از زمانی که مرکز تحقیقات و گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرده برگزار شده است .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد:هدف از برگزاری این همایش،طرح موضوعات چالش برانگیز در صدد پیشبرد ارائه خدمات بهتر به مردم و دانش چشم پزشکی کشور است.

وی اظهار کرد: در طی این سمینار سه روزه ،پانل هایی در رشته های مختلف تخصصی شامل قرنیه، جراحی های عیوب انکساری، بیماری ها و جراحی های شبکیه، جراحی های پلاستیک وترمیمی چشم و صورت، بخش اعصاب و انحرافات چشم، التهاب ها و تومورهای چشمی، بیماریهای سطح چشم با حضور اساتید دانشگاههای مختلف برگزار می شود.

بهمنی کشکولی افزود:نحوه برگزاری این سمینار بسیار منحصر به فرد و متفاوت با سمینارهایی است که هر سال برگزار می شود، از این جهت که در این سمینار سخنران نداریم بلکه اساتید بر روی بیماران واقعی که از آنها تصاویری تهیه شده تبادل افکار و اطلاعات می کنند.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات این سمینار این است که همزمان برنامه در یک سالن برگزار می شود و همه همکاران چشم پزشک هر رشته ، از رشته های دیگر نیز اطلاعات بگیرند.

دبیر علمی سمینار در خصوص پانلی که در این سمینار ارائه خواهد داد، افزود: این پانل در خصوص جراحی پف پلک پایین است.

وی توضیح داد:امروزه در اغلب اوقات عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک های تحتانی از طریق ملتحمه و در برخی موارد از طریق پوست انجام می شود. عوارض تغییر محل در پلک تحتان، اشک ریزش پس از عمل جراحی به علت از کار افتادن پمپ اشکی و تغییر شکل زاویه خارجی پلک بطور عمده پس از جراحی بلفاروپلاستی از طریق پوست مشاهده می شود ولیکن در موارد خاص صرف نظر از محل جراحی این عوارض قابل مشاهده هستند.

بهمنی کشکولی گفت: یکی از عوامل اصلی عوارض ذکر شده شلی تاندون پلک تحتانی است که در صورت مشاهده در معاینات قبل از عمل مورد ترمیم قرار گیرد. از راههای شایع ترمیم شلی لک تحتانی plocation است در این پانل پیرامون انتخاب موارد مورد نیاز و همچنین انتخاب نوع جراحی بحث صورت خواهد گرفت. یکی از بخشهای مورد بحث نیز نحوه برخورد با عوارض هر کدام از روشهای فوق خواهد بود.

دکتر نوید نیلفروشان دبیر اجرایی نهمین کنگره چالش های چشم پزشکی نیزبا تاکید بر اینکه بحث های چالش انگیز در باره چشم یکی از اهداف برگزاری این کنگره است، گفت: ارائه راهکارهایی در خصوص چشم و بیماری های آن به شرکت کنندگان و مشخص شدن مسیری برای درمان بیماری هایی چشمی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

وی افزود:درمان در بیماری گلوکوم شامل دارو درمانی لیزر و جراحی می باشد. بر اساس نوع گلوکوم، شدت بیماری و با در نظر گرفتن خصوصیات فردی و شرایط اقتصادی و اجتماعی، هر یک از روش های ذکر شده به تنهایی و یا در کنار هم ممکن است برای بیمار استفاده شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: