کد خبر: ۷۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 21
شفا آنلاین>اجتماعی> درشرایطی که بحث بحران آب جدی تر ازهمیشه شده است، بار دیگر موضوع تفکیک آب شرب و بهداشتی در حوزه خانگی مطرح شده است

به گزارش شفا آنلاین،در این حوزه تقی عبادی مديرکل دفتر استانداردهاي فني، مهندسي آب و آبفای وزارت نیرو روز جمعه اعلام کرد که  امکان تامین آب شرب از طریق بطری در ایران وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه هم‌ اکنون امکان استفاده از دو سامانه آبرسانی در کشور وجود دارد، توضیح داد: می توان از يک سامانه براي شرب و ازسامانه ديگر براي استحمام و ساير مصارف استفاده کرد؛ از این رو وجود سامانه دوم به معناي دو شبکه آبرسانی مجزا نيست.

وی افزود: ممکن است مانند خيلي از کشورها، آب شرب توسط بطري تامین شود و اين خودش يک سامانه محسوب می‌شود. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه، استاندارد حريم کيفي منابع آب کشور عملیاتی می‌شود، از ابلاغ پيش‌نويس و عملیاتی شدن استاندارد رعايت حريم کيفي منابع آب کشور خبر داد.

وي در خصوص استفاده مجدد از آب مصرف شده گفت : در برخي کشورها از برگشت پساب در فلاش تانک‌ها استفاده مي‌کنند و براي اينکه اين پساب از آب داراي کيفيت قابل تشخيص باشد، معمولا يک ماده رنگي نيز به آن اضافه مي‌کنند.عبادی درباره اجباري نبودن استاندارد در تاسيسات ساختماني گفت: استاندارد تاسيسات ساختماني در تمام دنيا وجود دارد، ولي در ايران نظام مهندسي و قانون مهندسي ساختمان، اين مورد را هنوز اجباري نکرده که بايستي به مرور اين استاندارد جايگاه جدي خود را در ساختمان‌ها پيدا کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: