کد خبر: ۷۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 19
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>همکاری دانشجویان انگلیسی و آمریکایی در حفاری سایتی تاریخی در آمریکا منجر به کشف شواهدی در استفاده از ذرت و آفتاب گردان در هزاران سال پیش در این منطقه شده است.
به گزارش شفا آنلاین،دانشجویان کالج آگوستانا (Augustana College) ایالات متحده آمریکا و دانشگاه اکستر (University of Exeter) انگلستان در یک سایت باستانی هزار ساله در امتداد دریاچه میچل (Lake Mitchell) در جنوب ایالت داکوتای جنوبی (South Dakota) ایالات متحده آمریکا موفق به کشف شواهدی مبنی بر استفاده از ذرت و آفتاب گردان در هزاران سال پیش در این منطقه شده اند .

این دانشجویان توانستند دانه ها و چوب های سوخته ذرت و تخم های آفتاب گردان  را در این سایت در زیر خاک پیدا کنند .

پروفسور آدرین هانوس (Adrien Hannus) از کالج آگوستانا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : "این روستا منبع و منشاء کشاورزی پیش از تاریخی نیست اما یکی از سایت هایی است که به روشن شدن آنچه در این منطقه انجام می شده ، کمک می کند."

چوب های ذرت پیدا شده در این سایت به اندازه یک انگشت انسان بزرگسال بوده که احتمالا از بقایای ذرتی است که بو داده شده و یا جوشانده شده بود .

آلن اوترم (Alan Outram) از دانشگاه اکستر در توضیح دانه ها و چوب های پیدا شده ذرت چنین می گوید: "دانه های ذرت پیدا شده تقریبا هم اندازه دانه های معمولی ذرت بوده اما چوب های ذرت بسیار کوچکتر از اندازه واقعی هستند . تعداد کمی از دانه های ذرت هنوز بر روی چوب های ذرت دیده می شود."

گودال های انبار جایی که چوب های ذرت و دانه های دیگر پیدا شده اند در نهایت برای آشغال و زباله استفاده شده بود که روی آن با خاک رس و خاکستر پوشانده شده بود .  


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: